• Anonym (Flerbarnsmamma4)

Småbarn + oförutsedda situationer - hur gör du? Kort enkätundersökning!

Hej alla småbarnsföräldrar
    !
    Jag genomför just nu en kort enkät (2?3 minuter) om hur föräldrar hanterar vardagssituationer när man är ute med småbarn, till exempel när blöjor eller våtservetter plötsligt tar slut.

Syftet är att bättre förstå vilka behov småbarnsföräldrar upplever i offentliga miljöer (som köpcentrum, restauranger, lekland osv) då jag själv är en förälder med 4 barn under 4. 

Enkäten är anonym och resultaten används enbart för att kartlägga behov, inte för marknadsföring.

Länk till enkäten: Enkät för småbarnsföräldrar; vardagssituationer utanför i hemmet ? Fyll i formulär

Tack för att du vill bidra! 🙏

• Svar på tråden Småbarn + oförutsedda situationer - hur gör du? Kort enkätundersökning!
  • Anonym (Bebbe)

Formuläret funkar inte eftersom man bara kan skicka in svaret om man har varit med om det du beskriver. Det har inte jag. 

• Anonym (Lovisa)

Jag har bokstavligen aldrig varit i en situation där blöjor eller sånt man behöver tar slut ute på stan och mitt barn är vuxet.

Hela mitt arbetsliv handlar om att förutse behov, hålla ordning på saker, driva arbete framåt och korrigera folk som gör fel, slarvar och glömmer så det är kanske inte så konstigt.

• Anonym (?)
    Anonym (Flerbarnsmamma4) skrev 2025-10-25 10:39:53 följande:
    Småbarn + oförutsedda situationer - hur gör du? Kort enkätundersökning!

Hej alla småbarnsföräldrar
    !
    Jag genomför just nu en kort enkät (2?3 minuter) om hur föräldrar hanterar vardagssituationer när man är ute med småbarn, till exempel när blöjor eller våtservetter plötsligt tar slut.

Syftet är att bättre förstå vilka behov småbarnsföräldrar upplever i offentliga miljöer (som köpcentrum, restauranger, lekland osv) då jag själv är en förälder med 4 barn under 4. 

Enkäten är anonym och resultaten används enbart för att kartlägga behov, inte för marknadsföring.

Länk till enkäten: Enkät för småbarnsföräldrar; vardagssituationer utanför i hemmet ? Fyll i formulär

Tack för att du vill bidra! 🙏

Då det tyvärr förekommer att olika pervon försöker samla in runkmatrial via fejkenkäter så kommer du få bättre med svar om du angerr skola/företag, dina kontaktuppgifter mm.  
  • Anonym (Tanten)

Jag kollade på länken, den förutsätter att du har småttingar nu och att det upplevs som svårt att hitta blöjor mm.
    Mina ungar är i 20årsåldern, det hände givetvis att jag gav bort någon blöja, Liseberg och liknande ställen har blöjor, förr fanns inte ens våtservetter men då funkade det med papper, tvål och vatten.
    Men din automat behöver då ha blöjor i minst 3 olika storlekar, våtservetter och finnas där småbarnsföräldrar finns.
    Jag vill tro att vi kan dela med oss och hjälpas åt istället för att gå till en vendling maskin.

• Anonym (Granbarr)

1.  Vem är du och på vems uppdrag gör du denna enkät? Skola, lärare , syfte etc bör stå tydligt inklusive kontaktuppgifter till dig/skola 

2. Vi med äldre barn kan givetvis också svara på enkäten om våra erfarenheter från när barnen var små 

3. Frågan om en automat borde givetvis också utgå ifrån stt man kan betala med mynt . Kontanter är fortfarande giltigt betalmedel och i nödläge kan ett mynt vara exakt det som finns tillgängligt . 

4. Det borde finnas en fråga om HUR man löste en sådan situation, då kan du få bättre data på om en automat kan vara behjälplig - hur jag kände det är högst irrelevant i sammanhanget.  

5. En fråga om att INTE ha varit med om sådant bör också vara med så du får korrekt jämförelse 

• Anonym (Bebbe)
    Anonym (Granbarr) skrev 2025-10-25 11:55:11 följande:

5. En fråga om att INTE ha varit med om sådant bör också vara med så du får korrekt jämförelse 

Det finns, men tillhör man den gruppen går inte nästföljande frågor att svara på, och då går det inte att skicka in enkäten. 
Svar på tråden Småbarn + oförutsedda situationer - hur gör du? Kort enkätundersökning!