• Anonym (.)

Gravid?

Hej! Vet inte riktigt vilken kategori jag ska sätta detta i? 
    Har drömt om min mamma (som gått bort) som sagt åt mig att ta ett gravtest. Sambon har drömt om bebisar.
    Har varit såå hungrig, har ätit flera gånger på några timmar! Har ömma bröstvårtor speciellt höger av nån anledning. 

Borde få mens på tisdag men testade ta ett graviditetstest idag med morgonurinen. Tog ett test och väntande några min medan jag borstade håret och klädde på mig. Visade negativt. Kollade på klockan när jag tagit testet och klockan var 10:50.
    Åt frukost och drack kaffe, gick tillbaka för att kolla på testet som nu visade positivt (Klockan 11:18). 
    Är ett rfsu test. Kan jag lita på detta resultat eller vad ska jag göra?

• Svar på tråden Gravid?
  • Anonym (d)

Läs aldrig av efter testtiden, det förbryllar bara folk ;)  Kan ni köpa ett testatidigt i helgen?

• Anonym (.)

ett rfsu läses väl av inom 30 min som jag förstått?

• Anonym (d)

"Vänta i 1-5 minuter innan du läser av resultatet och låt teststickan ligga helt still. 3. Ett eller två rosa/röda linjer visas mot ljus bakgrund i resultatfönstret, den ena linjen för kontroll och andra linjen för testresultat. Läs inte av några resultat efter 5 minuter då detta kan ge missvisande resultat"

För en av varianterna, den jag antar är vanligast. Vad får du 30 min ifrån?

• Anonym (.)

Okej. Får prova köpa ett testa tidigt test :) 
    tyckte jag läste på någon annan tråd att man inte ska avläsa efter 30 min.

• Anonym (A)
    Anonym (d) skrev 2025-10-25 15:29:00 följande:

Läs aldrig av efter testtiden, det förbryllar bara folk ;)  Kan ni köpa ett testatidigt i helgen?

Håller med, det är bara förbrfyllande.
  • Anonym (.)

tog ett till ?vanligt? test. Ser ut såhär inom 5 min. Jag ser då två streck men ett väl svagt

• Anonym (100% positivt)

Ja man ska läsa av inom tiden MEN det där är 100% ett positivt test, ingen tvekan öht. Ta ett digitalt så får du se!

• Anonym (.)

Tack för svar :) ska åka å köpa digitalt på en gång så får jag överraska sambon som är på jobb nu om det digitala visat något då såklart. Känns som man vågar lita på testet nu när man fått ?bekräftelse? av någon.

• yny
    Anonym (.) skrev 2025-10-26 09:41:56 följande:

tog ett till ?vanligt? test. Ser ut såhär inom 5 min. Jag ser då två streck men ett väl svagt

Det här testet (som är avläst inom tiden) är absolut positivt! 
  • Anonym (.)

Tack! har inte mycket symtom och aldrig varit gravid förr. Är 22 och varit tillsammans med min sambo över 7 år. 

lite roligt ändå när mamma berättade för mig i min dröm. Jag vet att hon finns vid min sida varje dag, hon visar mig tecken.

• Anonym (qwerty)

Köp ett digitalt så slipper du gissa

• Anonym (d)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-10-26 18:19:19 följande:

Köp ett digitalt så slipper du gissa

Läs en kort tråd så slipper du posta :P
  • trollhona

Beklagar sorgen efter din mamma, men hon finns med dig alltid. 
    Ser ut som om du kommer få föra ett nytt litet liv till världen nästa år... Hjärta

Svar på tråden Gravid?