• Anonym (Extremt orolig)

Svamp igen under pågående behandling ?!

Hjälp! Jag är så orolig! Jag får lätt svamp i underlivet tyvärr. Skitjobbigt. Försöker leva hälsosamt, inte äta mycket socker, tränar, dricker knappt alkohol alls, inget kaffe osv osv. Bara underkläder i bomull. Ja jag gör det mesta man ?ska?. Sista åren har jag fått cirka en infektion per år, ibland två. Jag får då utskrivet 6 tabletter difulcan. Jag är nu på tablett 5, alltså har 2 kvar. Dumma dumma jag är nykär och har haft sex under behandlingen eftersom symptomen försvann redan efter första tabletten. Förra helgen och i mitten på denna vecka när jag var hos honom hade vi sex typ totalt 10 ggr. Idiot, jo tack jag inser ju det nu. Blev lite öm men tänkte inte mer på det. Det gjorde ju inte ont då. Symptomem på svampen kom igår och har blivit värre idag. Tog senaste tabletten i tisdags och ska ta en till på tisdag och sen sista tisdagen efter det. 

Jag har så sjukt dåligt samvete för min kropp. Får sån hälsoångest. Känns som att jag sabbat hela behandlingen och att jag är allvarligt sjuk som så lätt åker på svamp?! Eller- är det så att jag inte tål min nya kille?? Nä nu jag har megaångest nu. När vi hade sex nu sist var det först under och sen direkt efter min mens. Jag vet ju att jag är lite skör då, men ja jag glömde :(. 

Tror ni jag har förstört hela behandlingen? Tror ni svampen beror på nya killen? Tror ni jag är jättesjuk? 

• Svar på tråden Svamp igen under pågående behandling ?!
  • Anonym (svampis)

Använder du någon sorts spiral?

Anonym (svampis) skrev 2025-10-25 21:05:49 följande:

Använder du någon sorts spiral?

Nej jag har inget preventivmedel alls. Och vi ligger oskyddat. Den biten önskar jag inga pekpinnar kring för nu är jag redan ynklig. Vi är två vuxna människor och han kommer aldrig i mig. 
  • Anonym (svampis)

Jag undrade bara därför att jag själv fick problem med återkommande svamp när jag hade spiral. Men då beror det inte på det i alla fall...

• Anonym (svampis)

Jättesjuk skulle jag inte tro att du är! 
    Har också fått mycket värre svampsymptom och ont efter att haft sex under pågående svampbehandling. Sexuppehåll, täta insmörjningar med olja och ev en ny behandlingsomgång med medicinen borde väl hjälpa?

Anonym (svampis) skrev 2025-10-25 21:27:01 följande:

Jättesjuk skulle jag inte tro att du är! 
    Har också fått mycket värre svampsymptom och ont efter att haft sex under pågående svampbehandling. Sexuppehåll, täta insmörjningar med olja och ev en ny behandlingsomgång med medicinen borde väl hjälpa?

Okej men jag har ju två tabletter kvar att ta. Nu har jag tagit ecovag också för att försöka boosta kroppen. Inget sex, kanske någon mer ecovag, de sista tabletterna och sen hoppas på det bästa? Känns som att hela min kropp är i obalans men jag har varit under extrem stress sista tiden. Tror att jag måste försöka få ner min puls. 
  • Anonym (svampis)

Låter klokt, ta det lugnt och avvakta lite och fortsätt ta medicinen. Smörj slemhinnorna och sov ordentligt :)

Svar på tråden Svamp igen under pågående behandling ?!