• Anonym (frågetecken)

Nya familjen Melkersson, Melker, Malin, Pelle...

Elliot och Ivan?

Eller har jag fattat fel?

• Svar på tråden Nya familjen Melkersson, Melker, Malin, Pelle...
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (frågetecken)
    Anonym (Malin) skrev 2025-10-25 23:38:41 följande:
    Antagligen, baserat på att ingen fattar ett ord av vad du skriver.

Vilka pratar du om?
    Familjen Melkersson. I Saltkråkan. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Aniiee

Nej, TS, du har inte fattat fel. De har bytt namn på Johan och Niklas, till Eliott och Ivan. De har även bytt namn på Teddy och Freddy. 

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Ezmeraldah

Men herregud, vad tröga folk är. Jag fattade direkt vad TS menade och jag har inte ens sett nyversionen av Saltkråkan. Visst, hon hade kunnat formulera sig tydligare om man ska vara petig. Men att man inte ens skulle förstå frågan för att den inte var perfekt formulerad? Nej. Då är man trög och har ingen rätt att klaga på TS.

• Ezmeraldah
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-25 23:34:42 följande:

Var så?

Var tror du? Gissa tre gånger? I nyuppsättningen av Svansjön?
    Anonym (Malin) skrev 2025-10-25 23:38:41 följande:
    Antagligen, baserat på att ingen fattar ett ord av vad du skriver.

Vilka pratar du om?

Exakt vad är det du inte fattar? 
    Anonym (Malin) skrev 2025-10-26 00:05:43 följande:

Ah, men då ÄR det svårt för vissa att googla, förmodar jag?
    Ja, alla kan ju inte vara normalintelligenta! Då skulle det ju heta något annat.

Alltså ursäkta?! Du förstår inte ens frågan men anklagar TS för att inte vara normalintelligent?! Det är ju du som är onormalt trög.
  • Anonym (qwerty)

Ja nya Saltkråkan är numera etniskt berikad, för att ha en serie med helsvenska skådespelare i Sverige anses vara rasistiskt.

• sillson
    Anonym (qwerty) skrev 2025-10-29 18:07:47 följande:

Ja nya Saltkråkan är numera etniskt berikad, för att ha en serie med helsvenska skådespelare i Sverige anses vara rasistiskt.

Stackars lilla lättkränkta brunhögermänniska! Alla nya adaptioner på gamla gamla filmer/serier gör förändringar om de ska utspela sig i nutid. I nya Saltkråkan har det inte 60-talskläder till exempel. Din inställning är ett hot mot det svenska kulturarvet. Du vill att vårt kulturarv skall dö ut på ett museum. Jag vill ha en levande koppling i kulturen mellan förr och nu. 

En snuttefilt till dig och alla andra som bölar på grund av lite pigment.
  • Surkräm
    Anonym (qwerty) skrev 2025-10-29 18:07:47 följande:

Saltkråkan ska ju liksom spegla skärgårdslivet förr i tiden. Då bodde bara svenskar där. Fullt rimligt att det ska vara etniska svenskar i serien också.
  • Anonym (Oskuld)
    Surkräm skrev 2025-10-29 19:27:42 följande:
    Saltkråkan ska ju liksom spegla skärgårdslivet förr i tiden. Då bodde bara svenskar där. Fullt rimligt att det ska vara etniska svenskar i serien också.
    Eh nej, Nya Saltkråken utspelar sig på 2020-talet.
Svar på tråden Nya familjen Melkersson, Melker, Malin, Pelle...