Jag ska lämna sverige
Tja
Jag ska lämna Sverige och inte komma tillbaka.
Finns det fler som lämnat eller som tänker lämna Sverige här?
Jag är så trött på Sverige, kommer ha det så mycket bättre utomlands.
Tja
Jag ska lämna Sverige och inte komma tillbaka.
Finns det fler som lämnat eller som tänker lämna Sverige här?
Jag är så trött på Sverige, kommer ha det så mycket bättre utomlands.
Har tänkt samma. Är så trött på tråkiga och passiva svenskar som inte kan bjuda på sig själva. Frankrike, England eller USA är alternativen, där folk är mycket mer sociala, öppna och där inte jantelagen styr i lika hög grad. Danmark är också ett alternativ. Man märker ju bara när man kommer över sundet hur mycket trevligare och gemytligare människor där är.
Ingen aning om vad det är.
England är ok, men du får ju inte flytta hit efter Brexit om du inte har ett yrke som de eftersöker, och det tvivlar jag på att du har.
Ingen aning om vad det är.
England är ok, men du får ju inte flytta hit efter Brexit om du inte har ett yrke som de eftersöker, och det tvivlar jag på att du har.
Så vad har du fixat för jobb och bostad i Berlin?
Så var ska du bo och vad ska du jobba med? Har du nåt ordnat eller hoppas du leva på bidrag?
Söker jobb och bostad?
Hoppas du har en inkomst på minst 25.000 för att bo i Berlin, för det är vad det kostar att bo/leva här per månad. Hyrorna är höga här.
Att leva på nån form av bidrag kommer räcka några veckor sen måste du ha bättre inkomst.
Vill flytta från Sverige också. Är trött på alla osociala människor. Vi funderar på Dublin eller Amsterdam. Båda har sina för och nackdelar. Vi kommer alltså inte flytta förrän om tidigast något år eller två. Och ja, vi har möjlighet att flytta till båda länderna då min man jobbar inom IT och jobbar på ett företag där man kan bo i vilket land som helst. Han jobbar hemifrån. Jag har också lätt att få jobb i båda länderna.
Så bra att ni vill flytta - ni lär inte bidra till något och i bästa fall är ni en belastning i ert hemland också.
Kebab är billigare och ingen BMW har blinkers där heller.
Så -stick och bespara oss ett antal skjutningar.
Så bra att ni vill flytta - ni lär inte bidra till något och i bästa fall är ni en belastning i ert hemland också.
Kebab är billigare och ingen BMW har blinkers där heller.
Så -stick och bespara oss ett antal skjutningar.
Hade jag haft möjlighet till att få ett hyggligt arbete utomlands, så ja.
Island verkar så lugn och skönt. Eller Schweiz. Tänk att bo på engelska landsbygden.
Oxfordshire, herre Gud.
Varför inte Toscana?
Finns 100-tals orter och stöder som lockar.
Jag lever i L.A sedan 2011. Träffade min man när jag var här på semester och vi levde med distansförhållande i två år innan jag flyttade hit. Trivs bra här och barnen är födda här. Saknar så klart släkt och vänner i Sverige, men möjlighet till videosamtal på daglig bas har fått världen att kännas betydligt mindre. :)
Bott i Spanien sen 2005 - bästa beslutet någonsin.
Skönt att du drar! Inte en dag för tidigt.