• Banaros

Var kan jag köpa leksaker i Sverige?

Min son är fem år och älskar att vara ute, men jag märker att det börjar bli svårt att hitta utomhusleksaker som verkligen engagerar honom. Han har redan en sparkcykel och en boll, men jag skulle vilja hitta något nytt och roligt så att han fortsätter röra på sig. Jag vill helst köpa från en svensk sida så att leveransen går smidigt. Har du något tips på en bra butik?
  • Svar på tråden Var kan jag köpa leksaker i Sverige?
  • Fjäril kär

Hur bor ni? Har ni tillgång till egen tomt? Då är ju tipset en studsmatta,  nån form av gungställning, en mindre rutschkana eller kanske en lekstuga?  

Vidare så finns ju riktig cykel, basketboll + korg att sätta på vägg eller med stolpe i både miniatyr för mindre barn ellrr fullstor ,  innebandyklubba och boll + litet mål finns för utomhusbruk också,  hockeyklubba och puck , tennisracket och boll, badminton-set,  skidor, pulka, kälke,, 

Mycket av dessa saker finns hos större leksaksaffärer eller i sportaffärer,  gå gärna in och titta vad dom har och kanske hittar ni andra saker ni inte tänkt  på heller. . Båda affärerna kan också tipsa om vart man köpa specifika saker som dom själva inte säljer. 

• Jakazze
    Ja, du borde verkligen kolla in barnböcker där hittade jag massor av bra utomhusleksaker till mina barn. De har allt från sandlådeleksaker till balanscyklar och vattenbanor för sommaren. Jag gillade särskilt hur lätt det var att filtrera produkter efter ålder och aktivitet. Det är också skönt att veta att de flesta produkterna är tillverkade i tåliga och säkra material. Mina barn kan leka i timmar i trädgården tack vare de saker jag köpte där.
  • Trent
    Jakazze skrev 2025-10-27 07:38:51 följande:
    Ja, du borde verkligen kolla in barnböcker där hittade jag massor av bra utomhusleksaker till mina barn. De har allt från sandlådeleksaker till balanscyklar och vattenbanor för sommaren. Jag gillade särskilt hur lätt det var att filtrera produkter efter ålder och aktivitet. Det är också skönt att veta att de flesta produkterna är tillverkade i tåliga och säkra material. Mina barn kan leka i timmar i trädgården tack vare de saker jag köpte där.
    Du skulle ju kunna försöka få det att låta som att du inte gör reklam iaf. 
  • Anonym (Hmm)

Mitt svar är att också lägga egen tid. Ta med ungen i vardagen, handla, städa och laga mat o.s.v.
    Gör varsin ryggsäck med mackor och dricka och åk ut i skogen. Det finns gott om grillplatser där man kan göra upp eld med tändstål och samla kottar och pinnar till elden. Grilla korv och ha med deg till pinnbröd. 
    Det mesta kan göras till lek.

Svar på tråden Var kan jag köpa leksaker i Sverige?