Kräkningarna kom tillbaka i mitten av graviditeten - nån mer?
Är gravid i vecka 24 nu och har verkligen mått piss. De första typ 18-19 veckorna var jag både sjukt illamående och sååå trött. Kräktes 3-5 gånger om dagen. Fick först rådet att testa postafen för illamåendet men då kunde jag inte hålla mig vaken alls plus att jag fortfarande mådde illa. Fick då Xonvea utskrivet och de funkade kanon mot illamåendet men jag blev sjukt trött även av dem och somnade varje eftermiddag på jobbet. Kring v 19 kände jag ändå att det funkade helt ok att sluta med dem och det var så underbart att inte gå omkring i en dimma och kunna sköta jobbet igen. I 2 veckor ungefär. Sen började jag kräkas på kvällen/natten. Kopplade det till att jag får lite halsbränna när jag ätit för mycket. Nu i vecka 24 kräks jag 3 gånger om dagen igen och jag håller på bryta ihop. Jag orkar inte börja med tabletterna igen eftersom jag blev så allmänpåverkad, men samtidigt är det så jobbigt att vara beredd på att kräkas hela tiden.
Nån mer som fick tillbaka skiten efter några veckor? Hur länge höll det i sig? Nån som har några knep för att må lite bättre? Jag äter varannan/var tredje timme och försöker hålla ner portionsstorleken.
Alternativet är att kräkas 3-4 gånger om dagen och även på nätterna... Hade jag mått bra på Xonvea hade det inte spelat någon roll vad de kostar... Pratade med en kollega som fått några anda tabletter med koffein i, ska höra med min BM om jag kan få testa dem...