• Fjällliv

3veckors bebis som inte sover på dagarna

Halloj! 

Jag har som sagt en 3-veckor gammal pojke som vägrar sova på dagarna, och nästan alltid gjort det😴 

Som mest kanske han sover 3 gånger i kanske 1 timma +- på dagarna. Nätterna sover han peppar peppar bra. 
    Vad är era bästa tips eller life-hack för att få dom att sova? 

Grundläggande sakerna som blöja och mat osv är såklart kollade men han vill helt enkelt inte sova utan gallskriker och gäspar bara istället. Känner ju mig som jordens sämsta förälder som inte kan trösta mitt eget barn. 
    Verkar ju mest bli en ond spiral där han bara blir tröttare och tröttare och skriker mer och mer

• Svar på tråden 3veckors bebis som inte sover på dagarna
  • Grässtrå77

Somnar han lättare om ni går ut på promenad? I vagn eller sele/sjal. Många bebisar sover bättre utomhus i rörelse.

• Anonym (Hm)

Då är det ut och rulla vagn som gäller 😅 min yngsta somnade bara i bärsele så det var bara att kånka och bära runt bra länge. Även de allra minsta har ju sina preferenser och ibland är de inte så fördelaktiga för oss föräldrar. Men en dålig förälder är du ju inte. Du KAN ju trösta och du VET vad som får den lilla att somna. Kläder på, ut och gå. 😁

• Anonym (Qwerty)
    Fjällliv skrev 2025-10-28 07:01:48 följande:

Han somnar i vagn och bilstol osv ja, men vaknar så fort det blir still igen

Har du testat sjal eller sele? Om han sover bra i sjal så kan du vara hemma och göra saker, om du inte vill gå långa promenader med barnvagn. Min äldsta var sådär, sov mindre än man ?ska?, slutade sova middag tidigt och så vidare. Lågt sömnbehov. De yngre sov som stockar man kunde ställa klockan efter. Hoppas du finner en bra rytm med liten ❤️
Svar på tråden 3veckors bebis som inte sover på dagarna