• Anonym (Universitetsbebis)

Regionfinansierad IVF utan fast anställning?

Hej,

Jag är helt förkrossad. Vi fick idag veta att vi inte får regionfinansierad IVF för att jag är student och inte har fast anställning. Har någon erfarenheter av detta? Går det att få dispens på något sätt? Det finns ingen tvekan om att vi skulle ha råd att försörja barnet, men jag antar att det inte spelar någon roll.

• Svar på tråden Regionfinansierad IVF utan fast anställning?
  • Anonym (Vet inte)

Jag och min sambo va på vårt första besök och där sa hon vi pratade med att det som krävdes var att vi sammanlagt behövde jobba 100%. Så hade båda jobbat 50% gick det bra också. Nu jobbar vi båda heltid så för oss va det ingen fara men. 

• RainbowFamilyDreams

Jobbar din sambo om ni ska göra IVF tillsammans? isåfall borde det räcka om hen har en anställning? försökte minnas hur det var för oss för jag pluggade när vi gjorde vår utredning och det var inget program men har för mig att de ville att sambon skulle ha sysselsättning isåfall. Om jag inte minns fel.

Anonym (Universitetsbebis) skrev 2025-10-27 18:37:34 följande:
    Regionfinansierad IVF utan fast anställning?

Hej,

Jag är helt förkrossad. Vi fick idag veta att vi inte får regionfinansierad IVF för att jag är student och inte har fast anställning. Har någon erfarenheter av detta? Går det att få dispens på något sätt? Det finns ingen tvekan om att vi skulle ha råd att försörja barnet, men jag antar att det inte spelar någon roll.

• Anonym (S)

Näe varför i allsin dar ska staten betala för det??? Barn är ingen rättighet!

RainbowFamilyDreams skrev 2025-11-12 09:26:01 följande:

Jobbar din sambo om ni ska göra IVF tillsammans? isåfall borde det räcka om hen har en anställning? försökte minnas hur det var för oss för jag pluggade när vi gjorde vår utredning och det var inget program men har för mig att de ville att sambon skulle ha sysselsättning isåfall. Om jag inte minns fel.

Ja han har fast anställning sedan 10 år tillbaka. Hoppas det räcker...
    Anonym (S) skrev 2025-11-15 00:51:05 följande:

Näe varför i allsin dar ska staten betala för det??? Barn är ingen rättighet!

Jag har jobbat heltid och betalat rejält mycket skatt i totalt över 10 år. Utbildar mig nu vidare för att kunna jobba och betala ÄNNU MER skatt. Jag har med säkerhet betalat för en IVF hundra gånger om. Fy FAN vilken onödig kommentar. Jag hoppas att din bitterhet är tillfällig och att du inte behandlar människor i din närhet på det där sättet. Otroligt sorgligt att skriva elaka saker om främlingar på internet.
  • RainbowFamilyDreams

WORD!! Och staten klagar på att det föds för få barn ?! Varför Inte subventionera för oss som verkligen vill och önskar få ett barn som gör ALLT och blir utredda från topp till tå?? 

Anonym (Universitetsbebis) skrev 2025-11-25 11:53:16 följande:
    Jag har jobbat heltid och betalat rejält mycket skatt i totalt över 10 år. Utbildar mig nu vidare för att kunna jobba och betala ÄNNU MER skatt. Jag har med säkerhet betalat för en IVF hundra gånger om. Fy FAN vilken onödig kommentar. Jag hoppas att din bitterhet är tillfällig och att du inte behandlar människor i din närhet på det där sättet. Otroligt sorgligt att skriva elaka saker om främlingar på internet.
Svar på tråden Regionfinansierad IVF utan fast anställning?