Min man introducerade sin nya på sonens kalas.
Har nu fått reda på att min före detta man, pappan till mina barn skaffat en ny. Han hade inte ens yttrat nånting om att han träffat någon. De ska ha träffats i somras och några gånger därefter. Han hade kalas med sonen och några vuxna som var med för några veckor sen. Brukar ha varit med även sen skillsmässan för barnens skull då jag inte själv orkat ordna kalas, men denna gång ville han inte ha mig med.
När jag haft sonen hos mig några dagar så frågade jag hur kalaset har gått och han berättade att det var roligt, att det var en kvinna där som de inte träffat förut som "kramades mycket med pappa". Så jag skrev och frågade om det var så att han träffat en ny, och då berättar han det där.
Jag vet inte om han är nykär och uppe bland molnen som tycker det är okej att dra in barnen när de knappt träffats några månader ens. Sonen tyckte hon var rolig att göra med då hon gärna lekte med dem.
Är det verkligen rätt mot barnen att göra så? Hur fasen vet man att de där håller ihop om ett halvår? Och på ett kalas dessutom? De ska tydligen ha åkt iväg med hennes bil till nånstans sen med barnen.
Tycker det känns väldigt väldigt förhastat. Jag träffade en ny en kort period men det funkade inte, och barnen visste inget. Hade jag introducerat nån ny och han försvunnit kanske de blivit ledsna eller skapat mer oro.
Kanske överreagerar men känns som han inte tänker riktigt på barnen.