• Froda

Kan bara somna med amning

Hej! Min son blir 3 månader nästa månad och kan just nu bara somna med hjälp av amning(Eller han kan ibland somna i sin vagn och sele). Detta gäller vid alla tillfällen han ska somna, dag som natt. En önskan vore att hans pappa också kunde få honom att somna och inte bara jag. Han helammas och vi samsover.  

Hur har det varit för er? Har ni några tips? :)

• Svar på tråden Kan bara somna med amning
  • Deeru

Ge honom till pappan å gå ut å ta en promenad, de kommer lösa det :)

• Agda90

Så var båda våra barn också. Vi valde att inte tvinga fram något. Barnens trygghet kom först. Och pappan kunde göra annat för att bonda med barnen och avlasta mig. 

• Froda

Ja helst vill vi göra det så mjukt som möjligt utan att han blir alltför ledsen. det skulle även vara skönt att jag kan söva honom utan amningen. Ni har inga tips på hur man kan försöka? 

fram tills för några veckor sen var det nästan bara jag som dög överhuvudtaget men nu är han lika nöjd hos sin pappa när han är vaken. Igår efter vi hade varit hos BVC (han är alltid helt slut efter) så var lilleman trött när vi klev ur bilen och somnade faktiskt i sin pappas famn. Men så försökte han på på eftermiddag men då var lilleman bara pigg?

Men är öppen för alla tips :)

Svar på tråden Kan bara somna med amning