• Anonym (Anonym)

Tog två sumatriptan farligt??

Är i vecka 13+2 och tog två tabletter. Hade sprängande huvudvärk. kan det ha gjort skada?

• Svar på tråden Tog två sumatriptan farligt??
  • Anonym (Hej)

Vet ej. Men du behöver ladda mobilen ser jag.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hej) skrev 2025-10-29 19:38:39 följande:

Vet ej. Men du behöver ladda mobilen ser jag.

Varför kommentera om du ändå inte vet? Det var en annan användare som laddade upp skärmdumpen. 
  • Anonym (Ringring)

Ring Giftinformationscentralen! 

010-4566700 

• Syren93
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-29 19:20:27 följande:
    Tog två sumatriptan farligt??

Är i vecka 13+2 och tog två tabletter. Hade sprängande huvudvärk. kan det ha gjort skada?

Nej sumatriptan går bra att ta! Jag har fått OK av läkare att ta hela graviditeten:)
  • Anonym (Ringring)
    Syren93 skrev 2025-10-30 21:50:48 följande:
    Nej sumatriptan går bra att ta! Jag har fått OK av läkare att ta hela graviditeten:)
    Jag har fått instruktion att aldrig ta två sumatriptan. De ska alltid tas med ett visst tidsintervall emellan. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ringring) skrev 2025-10-31 08:11:01 följande:
    Jag har fått instruktion att aldrig ta två sumatriptan. De ska alltid tas med ett visst tidsintervall emellan. 
    Tog dem inte på samma gång! Det gick tid emellan. 
  • Anonym (?)

Nedanstående  hittade jag på FASS. Så Sumatriptan verkar kunna vara riskabelt för ett foster. Bäst att du pratar med en läkare. Har du fått dem utskrivna?

Om du är gravid eller ammar, tror att du kan vara gravid eller planerar att skaffa barn, rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du använder detta läkemedel.

Sumatriptan ska endast användas under graviditet på ordination av läkare. Sumatriptan Apofri ska endast användas under graviditet om de positiva effekterna för modern är större än den eventuella risken för fostret.
Svar på tråden Tog två sumatriptan farligt??