• Anonym (Sex sen)

50+ och dejting. Vill inte ligga så snabbt.

Behöver verkligen råd kring detta. Jag är tydligen väldigt ?fuckable?, ser bra ut, hyfsat vältränad. MEN. Jag söker mer än så. Det verkar så lätt för män, att knulla direkt. Jag skulle nog vilja dejta och hångla 10-15 gånger innan dess. Fjortistafsa. Har inte försökt det med någon än, har mer hängt på. Och hur självsäker jag än är, så ställer jag mig frågan: hur tänker män kring det? Jag vill absolut inte framstå som asexuell. Men ska man ligga med alla, så får man ju fan snart en könssjukdom.

• Svar på tråden 50+ och dejting. Vill inte ligga så snabbt.
  • En glad tjej
    Anonym (Sex sen) skrev 2025-10-30 00:29:53 följande:

Behöver verkligen råd kring detta. Jag är tydligen väldigt ?fuckable?, ser bra ut, hyfsat vältränad. MEN. Jag söker mer än så. Det verkar så lätt för män, att knulla direkt. Jag skulle nog vilja dejta och hångla 10-15 gånger innan dess. Fjortistafsa. Har inte försökt det med någon än, har mer hängt på. Och hur självsäker jag än är, så ställer jag mig frågan: hur tänker män kring det? Jag vill absolut inte framstå som asexuell. Men ska man ligga med alla, så får man ju fan snart en könssjukdom.

Du ligger väl inte med alla du dejtar?  Uppstår ingen kemi vill man väl inte ligga? Tänker du dejta yngre eller äldre män? Om du är ute efter något seriöst och den andre parten också, kommer de nog acceptera att du inte vill ligga direkt. Dock funkar jag så att om jag träffar någon det klickar med vill jag nog ha sex ganska snabbt, dock inte på första dejten.

• Anonym (Sing)
    Anonym (Sex sen) skrev 2025-10-30 00:29:53 följande:

Har dejtat genom Mötesplatsen. De män jag har träffat har velat träffas igen, men vi har inte haft sex. Däremot tror jag inte på att hångla 10-15 gänger med vuxna människor, men visst är det bra att gå stegvis.

Våra tidiga dejter hittade vi på saker ute på stan eller långpromenader med middag/fika. Då blir inte sex aktuellt så fort.
  • Anonym (Man)

Har man träffats många gånger, trivs ihop, har någon form av exklusivitet, hånglat, tänder på varandra och det inte blir mer så börjar jag undra om något är fel, på mig, på henne eller något annat. 

• exandthecity
    Detta upplägg funkar kanske om du dejtar bland bottenskrapet.. de som inte har alternativ. Eller om du träffar en man med mycket låg sexdrift (men då kommer han fortsätta att ha det även senare om du vill mer då).

Vill du dejta nån som är ok med detta upplägg, utan att han dejtar andra parallellt, och som sedan efter 15:e träffen förvandlas till en viril och kompetent älskare.. tja.. då tror jag att du får söka nån som har ett horn i pannan.
  • Anonym (Man5)

Vilken 50-årig man vill fjortistafsa 10-15 ggr innan man har sex?

TS - Tänk istället om du verkligen gillar denna man, om ni är exklusiva, låt det ta en liten tid innan ni är intima överhuvudtaget och använd skydd när det väl är dags.

• Anonym (50+)

Det är klart att du inte behöver ligga med alla du dejtar! Träffa många en gång, en del flera gånger (på stan), några många gånger, osv.
    Att vänta 15 dejter innan man har sex känns ganska långt, och kan leda till att du missar någon bra, men å andra sidan ska du inte känna dig tvingad att göra något du inte vill.
    När jag dejtade var jag på ganska många första dejter (alltid kul att träffa nytt folk, och för att det är svårt att avgöra via app), och de få jag hade sex med hade jag träffat typ 3-5 gånger, och trodde kunde vara något att satsa på. 

• Anonym (man52)

10-15 ggr..!? 

Ponera att du och din dejt kanske får till ca en dejt i veckan, i början. Då snackar vi 2-3månader av "fjortishångel" (vad det nu innebär för dig).

Jag säger som "Man" ovan, då skulle jag absolut börja fundera om det är något fel, på mig, på henne, på "oss".

Jag gav mig ut i "nätdejtingdjungeln" som 50+. Mötte en fantastisk kvinna (numera särbo). Första fysiska dejten så blev det en puss eller två. Andra dejten lite mer av hångel. Tredje dejten så hade vi sex. Tidsspannet för detta var ca 3-4 veckor, och däremellan så skrev vi till varandra varje dag.

Könssjukdomar har ju inget att göra med hur pass tidigt man har sex med någon man dejtar. Men det förstår du säkert om du tänker efter lite...

Vidare, vill man inte ha sex då har man inte sex givetvis. Men det hoppas jag att du också förstår om du tänker efter lite...

Krångla inte till det...

• Anonym (-)

Om allt kändes rätt i övrigt kanske jag skulle vara med på det men jag skulle vilja förstå varför du behövde den tiden.

• Anonym (Q)

Bara nyfiken, kan du ge exempel på vad du menar med fjortistafs?

Svar på tråden 50+ och dejting. Vill inte ligga så snabbt.