Stormen som varit i Jamaica pålägg till Sverige?
Kommer stormen nå Sverige? Jag såg inlägg om detta. Kommer den nå oss i försvagad styrka?
Kommer stormen nå Sverige? Jag såg inlägg om detta. Kommer den nå oss i försvagad styrka?
Var såg du det inlägget?
Nej, det kommer ingen tropisk orkan hit men efterdyningar i form av vind och regn kan dyka up
Inte omöjligt men i så fall verkligen kraftigt försvagad och inte något som skulle vara värre än någon annan storm vi haft i år.
Ja den är på väg mot Europa som de flesta orkaner ifrån Karibien och USA varje höst. Men när dom når Europa är det som ett regnväder och ingen orkan.
På tv 4 vädret sa dom att det tar ca en vecka men alltså inget farligt som nu på Jamaica och Kuba.
Ja, Ja, Ja.
Det är den normala vägen för vädersystem.
Men på vägen över Atlanten så försvagas det och först skall det passera de brittiska öarna där det säkert kommer regna avsevärt och försvagas lite till.
Sen följer inte vädersystemen en exakt rutt utan de kan kan röra sig på en sydligare bana eller en nordligare vilket gör att det kanske bara touchar Sverige i ena änden eller så blir det rakt på och då passerar den i östlig bana från västkusten mot mälardalen och vidare mot finska viken.
Med tanke på ditt nick (89) så är du så pass gammal att du upplevt det här många många ggr.
Ja det är ingen nyhet att dom flesta tropiska stormar även när Europa men då i form av stora regnväder eller kanske lite starka vindar blandat. Nån enstaka gång kan det bli ett rejält oväder även här som slags överbliven rest .
Kanske du märker av det i form av en gul vädervarning där du bor , men oftast drar det förbi som ett rejält regn.