• Anonym (2002)

Vilket ska man gå efter?

När jag var yngre upplevde jag en olycka där jag slog i huvudet.
    Vid den första röntgenundersökningen av min hjärna sägs det att de noterade något, men vid nästa röntgen såg de ingenting.
    Hur skulle ni tolka resultaten och tror ni att det fortfarande kan finnas en skada på hjärnan även fast man vid andra röntgen inte såg något?

Jag vill inte påverka er med vad min teori är eller hur många föräldrar och vårdpersonal uppfattade resultaten. Jag kommer att ta med det senare.
  • Svar på tråden Vilket ska man gå efter?
  • Anonym (G)

Generellt så är risken för skador större om man var avsvimmad, och längden på avsvimningen har också betydelse för risken. Men det hela är individuellt, man kan inte säga något definitivt om en enskild person utifrån det.

Var du liten så är hjärnan mer plastisk, så den kan återställa sig lite lättare.

Den här är ur en psykologa synvinkel. En läkare borde svara på den här frågan.

• Anonym (?)
    När jag var yngre upplevde jag en olycka där jag bröt benet.
    Vid den första röntgenundersökningen av benet såg  det ett brott. Vid  nästa röntgen, sex veckor senare såg de ingenting.

HUr skulle ni tolka resultatet.

Jag täner inte berätta för er om jag kan gå normalt idag eller inte
  • Anonym (Onödigt)
    Anonym (?) skrev 2025-10-30 14:20:55 följande:
    När jag var yngre upplevde jag en olycka där jag bröt benet.
    Vid den första röntgenundersökningen av benet såg  det ett brott. Vid  nästa röntgen, sex veckor senare såg de ingenting.

HUr skulle ni tolka resultatet.

Jag täner inte berätta för er om jag kan gå normalt idag eller inte
    Det där var väl onödigt? Det är rätt uppenbart om man kan gå normalt eller inte, eller om man har smärtor i ett ben eller inte. Symptom som kan härleda från en skada på grund av våld mot huvudet för länge sedan, däremot, kan även ha enormt många andra förklaringar, både fysiska och psykiska, och de kan även samverka. 
Svar på tråden Vilket ska man gå efter?