• Anonym (Kiss)

Illaluktande urin kiss

Någon som varit med om samma och fått någon diagnos eller vet vad det kan bero på? 

Mitt urin luktar verkligen så illa , det luktar ?gammal människa? väldigt unken lukt. Värst är det såklart på morgonen. Inte allt någon ?fisklukt? som det kan bli vid obalans.. detta är verkligen kisset som luktar och inget annat. 

det svider inte när jag kissar! 

• Svar på tråden Illaluktande urin kiss
  • Anonym (Kii)

Man kan ha bakterieinfektioner i urinvägarna som luktar väldigt illa men inte ger sveda. 

• Dexter dot com

Dricker man för lite brukar urinen lukta starkt så testa att drick en liter vatten till och se om det blir nån skillnad.

• Anonym (Kiss)

Dexter, det luktar inte stark urin, det luktar något helt annat unket.. mer som salami .. usch..

• Anonym (Ssk)

Har du ätit någon ny sorts mat på sistone eller börjat ta någon medicin?

• Anonym (Rut)

Jag har samma problem. Skäms om någon går in efter stt jag kissar för det luktar så mycket. Det är INTE pga av någon infektion, bakteriell obalans etc. För det har varit så här i många många år. Det är inte nån tillfällig sjukdom.  Och det är inte heller pga för lite vätska. Det handlar inte om att kisset är mörkt och koncentrerat. Och det är inte bara morgonkisset. 

Vete sjutton vad det är. Jag äter levaxin och undrar ibland om det skulle kunna vara den medicinen? 

Försöker tänka om det är något utmärkande med min kost men tror inte det. Dricker inte alkohol så ofta. Tycker inte om kaffe men dricker stora mängder te. Annars varierat, frukt, grönt, kött. Väldigt lite sötsaker

• Anonym (Kii)

Googla tyst urinvägsinfektion eller Asymtomatisk bakteriuri. 

• Anonym (Carnivore)

Jag åt nästan uteslutande vegetariskt i många år, tills jag blev gravid. Sedan jag började äta mer kött (alltså även efter att jag fått barn) så tycker jag att mitt kiss stinker apa. Säger inte att det är just så i ditt fall, men vad man äter har stor betydelse. Och som någon sa, även vissa läkemedel. 

• Anonym (Kii)
    Anonym (Carnivore) skrev 2025-10-31 08:36:59 följande:

Jag åt nästan uteslutande vegetariskt i många år, tills jag blev gravid. Sedan jag började äta mer kött (alltså även efter att jag fått barn) så tycker jag att mitt kiss stinker apa. Säger inte att det är just så i ditt fall, men vad man äter har stor betydelse. Och som någon sa, även vissa läkemedel. 

Ja, mat spelar in. Folk som dricker mycket kaffe vet jag kan få vidrig urinlukt. 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (Kii) skrev 2025-10-31 08:08:05 följande:

Fast det när man googlar tyst urinvägsinfektion så står det ju att det antingen blir värre (och då märker man det) eller så går det över av sig själv. 

Nu vet jag inte exakt hur länge ts haft besvär men jag gissar att det är mer än i npgra dagar. Alltså är det inte nåt övergående vilket det borde vara om det är tyst urinvägsinfektion.

Jag själv har i alla fall haft så i flera år så det är inte.pga uri
  • Tow2Mater
    Anonym (Kiss) skrev 2025-10-30 22:08:25 följande:

Dexter, det luktar inte stark urin, det luktar något helt annat unket.. mer som salami .. usch..

Kanske ditt luktsine som rubats? Covid? Salami luktar ju normalt varken unket eller illa.
  • Anonym (Kiss)
    Tow2Mater skrev 2025-10-31 20:33:28 följande:
    Kanske ditt luktsine som rubats? Covid? Salami luktar ju normalt varken unket eller illa.
    Nja. Jag känner inga andra konstiga lukter förutom just min urin. Illa kanske var fel ordval med salami, men urin ska ju inte lukta salami, förstår du vad jag menar :)
  • Anonym (Kiss)

Och du har inte kommit på vad det beror på? Men fått utredning och man har kollat upp detta? Så jag förstod dig rätt :)

jag har haft detta i säkert 2-3 månader nu, ingen medicin, inget nytt i kosten som vi inte ätit innan. Dricker sällan kaffe elle the. 

Anonym (Rut) skrev 2025-10-31 17:27:20 följande:
    Fast det när man googlar tyst urinvägsinfektion så står det ju att det antingen blir värre (och då märker man det) eller så går det över av sig själv. 

Nu vet jag inte exakt hur länge ts haft besvär men jag gissar att det är mer än i npgra dagar. Alltså är det inte nåt övergående vilket det borde vara om det är tyst urinvägsinfektion.

Jag själv har i alla fall haft så i flera år så det är inte.pga uri
  • Anonym (Kiss)

ska lämna ett urinprov, så får vi se vad det kan vara.
    Asymtomstisk bakteriuri känns mer som att det är kopplat med gamla? Jag är under 40 år..

Anonym (Kii) skrev 2025-10-31 08:08:05 följande:

• Anonym (Kiss)

Äter väldigt varierad kost, inte alltid kött. Äter inget nytt som vi inte ätit tidigare.. inga mediciner 

Anonym (Carnivore) skrev 2025-10-31 08:36:59 följande:

• Anonym (Kii)
    Anonym (Kiss) skrev 2025-11-04 11:54:17 följande:

ska lämna ett urinprov, så får vi se vad det kan vara.
    Asymtomstisk bakteriuri känns mer som att det är kopplat med gamla? Jag är under 40 år..

Jag kände ett barn som hade det. 
Svar på tråden Illaluktande urin kiss