• Anonym (Kvinna 38 år)

Jag vill ha tillbaka min extrema sexlust!

Var singel 4-5 år innan jag träffade min nuvarande och levde ut min lust till fullo efter att ha levt i ett sexlöst äktenskap (fler problem i äktenskapen som ledde till skilsmässa än bara det förstås).
    Nu är vi 2 år in i förhållandet och jag har gjort en otrolig resa med mitt psykiska mående som hela mitt liv har varit kämpigt.
    Värt att nämna är väl också att jag börjat med andra mediciner som stabiliserar mina känslor och tankar och börjat närma mig klimakteriet. Gjorde ett självtest som visade på förklimakteriet men mina blodprover visar bra nivåer.

Jag har aldrig varit så kär och trygg i ett förhållande som nu, och vi har sex varje eller varannan dag. Men det senaste har jag märkt en stor skillnad i min sexlust.
    Tidigare har jag ibland/ofta kunnat bli så kåt i tid och otid att jag blivit helt vimmelkantig av det. Jag har onanerat varje dag, inte kunnat hålla händerna i styr från min pojkvän, blivit våt bara av att tänka på honom eller att ha sex eller ta på mig själv.

Men nu har den där extrema lusten lugnat sig, och jag saknar den. Jag har också fått svårare att få orgasm, det tar längre tid och ibland är de svagare.
    Jag älskar närheten, bekräftelsen, känslan och allt som har med sex att göra fortfarande, och jag kan längta efter det. Men jag känner inte det där sanslöst härliga pirret där nere när jag tänker på det.
    Kan man få tillbaka det på något sätt?
  • Svar på tråden Jag vill ha tillbaka min extrema sexlust!
  • Fjäril kär

Vilka sorters mediciner äter du? Det är ju välkänt att tex vissa antidepressiva mediciner tar ner lusten och förmågan till orgasm. 
    Men även andra typer av läkemedel kan också hämma lusten.- så även preventivmedel. 

Så börja där med att se över biverkningar av dina läkemedel och preventivmedel. 

Förklimakterium brukar i sig inte ge minskad lust utan det är mer när du väl är inne i klimakteriet som sexlusten kan förändras. 

Sen kan det också vara så att din sexlust har stabiliserat sig vartefter du faktiskt mår bättre psykiskt eftersom sexlust kan slå över och bli manisk, besatt och ett flyktbeteende när man inte mår bra psykiskt. Och har du tagit dig ur ett förhållande som fick dig att må skit psykiskt så är det inte så konstigt att kroppen går bananas när du väl träffar nån ny.  
    En nyfunnen explosiv sexlust är inte alltid av godo ... 

• Anonym (Lussan)

Förälskelsekåthet kan inte jämföras med något annat och den kommer alltid att gå över, annars hade våra kroppar dött av stress. Två år är redan en lång tripp, jag har själv haft den också men det är mer normalt att landa efter 6 -12 månader.

Så du får nog acceptera att din normala baseline för lust är mer som det du känner nu.

Svar på tråden Jag vill ha tillbaka min extrema sexlust!