• Anonym (Orolig)

När i cykeln återförs en 5-dagars embryo? (Naturlig cykel)

Jag har använt Clearblues ägglossningstest och fick utslag på en lördag. Ringde kliniken som först satte återföring till fredag men sen ringde tillbaka och ändrade tiden till torsdag.

Om man får en fast glad gubbe med Clearblue på en lördag så bör ju ägglossning ske på söndag, står ju 24-36h efter glad gubbe så bör ÄL ske. Borde inte en 5-dagars embryo återföras tidigast på fredag för att hamna rätt i cykeln? Jag hade räknar söndag som ÄL+0 vilket innebär att torsdagen är ÄL+4, för tidigt för en 5-dagars embryo. 

Snälla kan alla ni som gjort ivf berätta när ni gjort FET av en 5-dagars? Jag gjorde i naturlig cykel, därav tester med clearblue.

• Svar på tråden När i cykeln återförs en 5-dagars embryo? (Naturlig cykel)
  • AnnaKatarina

Jag fick positivt test en torsdag och hade insättning sen på onsdagen veckan efter. I helt naturlig cykel. resultatet blev positivt så nu väntar jag med spänning på första UL för att se att allt ser bra ut. 

• Anonym (Orolig)
    AnnaKatarina skrev 2025-10-31 13:17:06 följande:

Jag fick positivt test en torsdag och hade insättning sen på onsdagen veckan efter. I helt naturlig cykel. resultatet blev positivt så nu väntar jag med spänning på första UL för att se att allt ser bra ut. 

Tack för svaret!! Får jag fråga vilken klinik? Jag fick positivt på en lördag men satte in redan på torsdagen, blev såklart negativt för jag är rätt säker på att man satte in embryot en dag för tidigt. Trots att jag tog upp det med kliniken vid tre tillfällen innan insättning så försäkrade de mig att det är så de brukar göra. Känner mig blåst på en väldigt stor summa pengar nu.. vet inte vilka rättigheter jag har i det här läget när jag upplever att kliniken lovat nåt som inte är rätt enligt så som de flesta andra kliniker jobbar.
  • AnnaKatarina
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-31 16:42:58 följande:
    Tack för svaret!! Får jag fråga vilken klinik? Jag fick positivt på en lördag men satte in redan på torsdagen, blev såklart negativt för jag är rätt säker på att man satte in embryot en dag för tidigt. Trots att jag tog upp det med kliniken vid tre tillfällen innan insättning så försäkrade de mig att det är så de brukar göra. Känner mig blåst på en väldigt stor summa pengar nu.. vet inte vilka rättigheter jag har i det här läget när jag upplever att kliniken lovat nåt som inte är rätt enligt så som de flesta andra kliniker jobbar.

Nordic IVF i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Jag är mycket nöjd med deras bemötande och hantering av alla steg. 

Svar på tråden När i cykeln återförs en 5-dagars embryo? (Naturlig cykel)