Kan jag vara gravid?
Jag och min man har försökt bli gravida i 2 år och fått 4 missfall under första året. Så nu har vi fått tid till IVF.
Hade mens som vanligt 17-22 okt och ägglossning 26-27 okt. Testar med ägglossningstest och de visade positivt. Så under ägglossningen har jag haft en spånande värk på höger sida av äggstocken/nertill i magen och varit väldigt svullen, samt smärta vid samlag. Ont i ryggen samt hängig. Det har hållit i sig så igår ringde jag gyn för jag tänkte att jag fått en cysta. Fick komma in samma dag och de undersökte och såg ingen konstigt?..men så tog de urinprov och det visade graviditet. Och nu är jag förvirrad! Hur kan de visa så tidigt? Hon sa att testen de hade visade väldigt tidigt och att vi måste avvakta några veckor innan vi testar igen. Jag tog ett test när jag kom hem bara för att se. Gravid 1-2 veckor stod det.
jJag får inte ihop det! När skulle jag kunnat bli gravid när vanlig mens varit och ägglossning visade positivt? Nu tror jag bara det är något konstigt och tror inte på det alls Då jag inte får ihop det?.