• Anonym (mojje)

Mitt ex har träffat mitt förra ex senaste ex...

Kvinnan jag har barn med lämnade för ett par år sedan. Innan henne dejtade jag en kvinna som gick bakom ryggen och började dejta andra. Fick se att en av dem hon träffat och bott ihop med därefter har flyttat ut. Nu har mitt ex träffat den här mannen.

Går ju inte att göra något åt, däremot är jag orolig för barnen då hon efter knappt några månader började presentera honom för dem. Har oro för att hon kommer att flytta till den här killen och lura med sig barnen dit och försvåra mitt umgänge. Eller att hon dragit förhastade slutsatser för den här personen.

En kompis tyckte jag skulle börja skriva till mitt förra ex (hon som gick bakom ryggen) och fråga hur den här killen är för att minska min oro. Men tycker det lät lite väl, då vi inte har pratat alls sen vi sågs sist för flera år sen.

Tycker situationen blev lite väl otrevlig då det rev upp sår från flera år tillbaka.

• Svar på tråden Mitt ex har träffat mitt förra ex senaste ex...
  • Anonym (Ok)

Lägg dig inte i ditt ex privatliv. Du verkar ju själv ha dålig koll på vem du dejtar.

• Anonym (mojje)
    Anonym (Ok) skrev 2025-10-31 10:11:29 följande:

Lägg dig inte i ditt ex privatliv. Du verkar ju själv ha dålig koll på vem du dejtar.

Öh, va då dålig koll på vem jag dejtar?
  • Anonym (mojje)

Har väl ändå rätt att bry mig om mina barns välbefinnande eller? Om hon drar in en våldsam psykopat i huset där mina barn vistas är väl inte så jäkla bra eller??

• Anonym (Grabb)

Lägga alla dina ex åt sidan, och deras ex, och låt de förbli just det, ex...

Fokusera på ditt egna liv och din relation till dina barn. För det är det ända du kan påverka (!).

vänligen

• Anonym (L)
    Anonym (mojje) skrev 2025-10-31 10:13:04 följande:

Har väl ändå rätt att bry mig om mina barns välbefinnande eller? Om hon drar in en våldsam psykopat i huset där mina barn vistas är väl inte så jäkla bra eller??

Varför skulle han vara en våldsman psykopat? Du låter mest svartsjuk tycker jag. 
  • Anonym (Ok)
    Anonym (mojje) skrev 2025-10-31 10:13:04 följande:

Har hon gjort det?
  • Anonym (Ok)
    Anonym (mojje) skrev 2025-10-31 10:12:02 följande:
    Öh, va då dålig koll på vem jag dejtar?
    Ditt ex som gick bakom ryggen på dig. 
  • Anonym (mojje)

Om vi vänder på det. Inget jag tänker ta upp med mitt ex.... men hur hade ni reagerat om ni visste att jag varit med hans ex tidigare? Hade ni tyckt det varit otrevligt?

• Anonym (Grabb)

Du får ursäkta "mojje", men det låter mest som att du har stått kvar och stampat sedan din skilsmässa/separation.

Du och ditt ex gick isär för flera år sedan skriver du. Innan er relation så dejtade du en kvinna som enligt dig gick bakom ryggen på dig.

Det spelar ingen roll hur mycket du vill vända och vrida på detta. Det låter på gränsen till osunt att du funderar på alla dina ex och eventuella partners som har passerat under årens lopp. Risken är bara att du gräver en grop åt dig själv i allt detta, alternativt så har du inte kommit upp ur gropen ännu...

Så, återigen, fokusera på dig själv och ditt framtida liv.

• Anonym (Hmm..,,)

Fattar ingenting.  Varför skulle den mannen vara värre än om hon presenterat nån annan man för era barn?
    Tycker inte du ska göra nånting alls,bara släpp det. Antingen är du sjukligt svartsjuk eller så är det nåt om just den mannen du inte berättar?

• Anonym (Fia)

Ditt ex, som är mor till dina barn, har alltså inlett en relation med en man som nyligen var ihop med din gamla flamma.

Vad är det som får dig att misstänka att den mannen är en våldsam psykopat? De allra flesta män är ju inte det.

• Fjäril kär

Om du vill fokusera på dina barn så gör just det då och se till att dom har iallafall EN vettig förälder.
      För OM det börjar storma kring ditt ex så behöver dina barn en fast punkt och INTE ännu en person som skapar drama och river upp allt ännu värre. 

Har du tagit skada av exet så ta ansvar och gör nåt åt det med terapi och mediciner.   

Väx upp.

Svar på tråden Mitt ex har träffat mitt förra ex senaste ex...