• Johannajulian

Vill bli gravid

Hej, behöver råd/pepp
    Är under min tredje kur med letrezol. Första kuren var 2,5mg 1 tab och det gick inte alls. Andra kuren höjde vi dosen till 2 tab och det gav ägglossning. Tyvärr ingen graviditet. 
    Nu på tredjekuren 2 tabletter visar CD13 ingen ledande äggblåsa, hade pos ÄL test cd 10 men enl gyn så visar det falsk vid pco. 

Äter letrezol och inositol (varje dag) 
    Fler tips för att optimera ägglossning och äggkvalitet? 

• Svar på tråden Vill bli gravid
  • Afterrain
    Johannajulian skrev 2025-10-31 10:22:18 följande:
    Vill bli gravid

Hej, behöver råd/pepp
    Är under min tredje kur med letrezol. Första kuren var 2,5mg 1 tab och det gick inte alls. Andra kuren höjde vi dosen till 2 tab och det gav ägglossning. Tyvärr ingen graviditet. 
    Nu på tredjekuren 2 tabletter visar CD13 ingen ledande äggblåsa, hade pos ÄL test cd 10 men enl gyn så visar det falsk vid pco. 

Äter letrezol och inositol (varje dag) 
    Fler tips för att optimera ägglossning och äggkvalitet? 

Jag har testat letrozol, bemfola och någon annan spruta, det enda som hjälpt är letrozol 1 tablett. Med min dotter hade jag inget LH utslag på stickan varken första eller andra cykeln, eller tredje för den delen heller, men jag blev gravid på den tredje, då jag slutade ÄL testa cykeldag 17 och förmodligen hade LH stegring på den 18, detta genererade min dotter. I september 2025 började vi med syskonförsök, första cykeln visade LH stegring, dock ingen östrogenstegring(jag kör på Clearblue digital advanced ÄL stickor), blev inte gravid då, däremot andra cykeln, slutade jag testa efter jag fått östrogenstegring i över 9 dagar, det visade sig vara en sen ägglossning dag någonstans mellan dag 20 och 24 i menscykeln och jag blev gravid, vilket tyvärr slutade i MA i vecka 8+0. Jag har också pcos och min gynekolog förklarade att det är vanligt med sena ägglossningar vid letrozolbehandlingar. Får du sprutor eller så för att få ägget att släppa? 
Svar på tråden Vill bli gravid