Anonym (Utdaterat) skrev 2025-11-01 13:42:16 följande:
När man nått en viss ålder, nu vet jag inte i vilken ålder du är i, men du låter som om du närmar dig 70. Har man inte längre någon attraktionskraft eller inte orkar längre så ger man upp helt enkelt, och vänjer sig vid ett liv i ensamhet.
Som jag förstått det så ska förälskelse vara någon sorts förstadie till djupare kärlek. Minns att man kunde få så kallade "fjärilar i magen" när man var i tonåren och snackade med nån kille man gillade, men undrar om det är samma som förälskelse. Jag har varit ihop med 13 män i mitt liv, alla korta förhållanden, men jag har inte känt något djupare för dem, även om vi har haft bra sex. När jag tröttnat på dem så har jag dumpat dem. Har barn med några av dem, men har ändå aldrig tänkt tanken att det där med kärnfamilj, som SD-röstare bl.a. snackar så mycket om, eller ett livslångt förhållande skulle vara något tilltalande.
Haha, tack men jag är 52 år, och har alltid haft möjlighet att byta. Jag är inte tillsammans med min man för att jag inte haft andra möjligheter. Jag skulle för den delen aldrig leva med någon bara för att, för då lever jag hellre ensam.
Jag lever med honom för att han är min bästa vän, den som alltid finns där för mig, för att vi trivs så bra tillsammans och för att vi älskar varandra. Sen går alla förhållanden upp och ner, och måste jobbas på. Jag är nöjd och inte alls intresserad av att byta, och de flesta jag känner har långvariga förhållanden.
Jag tycker mer synd om folk som hela tiden tror att gräset är grönare, för jag tror att det är därför de aldrig hittar rätt. Förväntningarna är för stora och överdrivna på vad ett förhållande innebär. Låter jobbigt att ständigt behöva hålla på med dejting, riskera träffa en massa skitstövlar, och aldrig få det lugn, ro och trygghet ett långvarigt förhållande innebär.
Jag är lika ointresserad av det som att hela tiden handla nytt på slit och släng butiker som SHEIN och Temu. Det märks att slit och släng attityden finns överallt i samhället nu för tiden från mobiltelefoner till kläder och förhållanden.
Om det är så illa som du påstår och man bara skaffar en ny hela tiden för att få fjärilar i magen och nyförälskelse sex så blir det svårt att bilda familj. Det låter som att barnen blir de som får ta den värsta smällen.
Däremot håller jag med om att man inte ska stanna i dåliga förhållanden, eller om kärleken är helt över. Tror dock folk är för otåliga, och tror att kärlek och förhållanden inte är något man ständigt behöver jobba på.