• Sceffli

Tandsprickning

Hej 
    Jag har en pojke som är 1 år och 3 mån. Jag har sett information om tandsprickning, att det brukar göra ont några dagar innan tanden tränger igenom och syns, samt några dagar efter det. 

Jag upplever dock att min son har haft jobbigt med tänder och munnen nu i tre månader. Har kommit upp två tänder under den här tiden om jag inte minns fel. Men han har inte varit sig själv på 3 månader, han är klängig, gnällig, ständigt missnöjd, orolig, kort stubin, Han vaknar på natten. Han kan bli på bättre humör av alvedon vilket gör att att jag tänker att han har ont i munnen. Han vill inte att man tar i munnen. Han petar mycket med händerna i munnen själv och tuggar på alla möjliga leksaker. Kan det vara tandsprickning trots att det inte dyker upp tänder?

• Svar på tråden Tandsprickning
  • Anonym (.)

Det kan det säkert vara?

Tänder precis som naglarna.. Dom växer snabbt mer om man inte tänker på det?
    Med det menar jag att 'det hela kommer ta tid och innan du vet ordet av, är hela munnen full med tänder på grabben ju.

Men det gör ont också självfallet dom tränger ju igen huden i munnen och flyttar på benet och gör plats.. så det är som det ska.
    Fortsätt du att ge honom smärtstillande och kallt att suga på, ex. glass även om det är kallt ute osv

Svar på tråden Tandsprickning