• Anonym (Bil)

Negativt som sten!?

Hej hallå alla... min syster har skrämt mig. Hon hittade nämligen denna bild på min telefon och säger "är du gravid??". Frågade henne vad hon menade men då sa hon jag såg bilden på testen.. jaha sa jag men dem är ju negativa. Nä säger hon jag ser en svag linje spec på de översta testet. Men nej säger jag testen är tagna i typ inget ljus heller. Ja jag hade oskyddat samlag när jag hade ägglossning men de är bara 7 dar sen.. men snälla hörrni visst ser hon i syne?? Ska visa henne denna konversation sen 

• Svar på tråden Negativt som sten!?
  • Anonym (W)

Jag ser strecken. Men de ska vara rosa, det ser man ju inte om de är.

• Anonym (Näe)

Det är skuggat, det räcker. Mitt test såg ut sådär när jag testade positivt med mitt första barn, se nedan. Svagt men positivt. 

• Anonym (Bil)
    Anonym (Näe) skrev 2025-11-01 19:02:48 följande:
    Jag bara körde med lite iphone-redigering. Men såg strecken på din bild med, om än svagt.
    Fast är nog inge. Det togs 7 dar efter oskyddat samlag borde ju synas
  • Anonym (Bil)
    Anonym (Näe) skrev 2025-11-01 19:32:22 följande:

Det är skuggat, det räcker. Mitt test såg ut sådär när jag testade positivt med mitt första barn, se nedan. Svagt men positivt. 

Oj hur lång tid tog du testet från ägglossningen eller samlag?
  • Anonym (Näe)
    Anonym (Bil) skrev 2025-11-01 19:39:40 följande:
    Det där är många år sedan så minns inte exakt, men testet är några dagar innan beräknad mens.
  • Anonym (Näe)
    Anonym (Bil) skrev 2025-11-01 19:39:40 följande:
    Kanske 10-11 dagar efter ÄL
  • Anonym (M)

Det spelar ju ingen roll om vi ser eller inte ser ett streck. 10-11 dagar efter ägglossning syns strecket knappt (ungefär som på din bild).
    Vill du veta om du är gravid får du helt enkelt ta ett nytt.
    Mitt streck 11 dagar efter ägglossning var knappt synligt (10 dagar var det helt blankt). Dottern är 13 år nu.

• Anonym (Bil)

Denna bild togs dagen efter. Fortfarande sdålig bild men skymtar ett svagt streck. 

Dessa 2 är samma bild som nr 1 men med filter.
  • Anonym (Jag)

Ser nog en antydan till streck

• Anonym (Testa igen)

Köp ett nytt test.
    Förslagsvis ett clearblue digitalt ultratidigt test. Så slipper man försöka se streck som kanske finns eller inte finns! 

• Ettutri

När jag blev gravid med min dotter tog jag ett test på dagen då mensen skulle kommit (två veckor efter äl). Testet visade inget så jag slängde testet direkt och tänkte att "jag visste väl det". När mensen fortfarande inte hade kommit tre dagar senare, plockade jag upp testet ur papperskorgen - och där - ett litet svagt streck som hade kommit senare och inte synts direkt. Testade igen dagen efter och då var det ett tydligare men fortfarande svagt streck. Nu är hon ett år ❤️

Svar på tråden Negativt som sten!?