Hur många timmar per dag spelar ni?
Som rubriken lyder: hur mycket tid lägger ni på Tv-Spel?
Som rubriken lyder: hur mycket tid lägger ni på Tv-Spel?
Har alltid spelat på datorn sen jag köpte den första vid 18 (jag är gammal). Konsolspel endast när jag var hos andra/var barn samt Mario en period när vår son spelade Wii. Baldurs gate 3 var nu det senaste jag la några timmar på.
Men när man var student...jösses..
När nya Master of Magic kom tog det ca 40 h att köra en omgång fullt ut och jag och min kille spelade i skift, för jag hade nyast dator. Sen var det klart Castle Wolfenstein, Rise of the Triad, Duke Nukem, Doom, Diablo 1- 4, Hexen, Descent, Baldurs Gate 1 och 2 , Heroes 1- 3 (4 och 5 gillar jag inte) och sen hela snurran med Utopia online, globala allianser som Attacking Vikings, Seal of Solomon med mera...
Det känns som jag har gjort mina timmar. 
Vuxna människor spelar inte data/TV-spel flera gånger om dagen. Då är man nog mer ett barn eller en tonåring.
Jag spelar inte.
Min man spelar inte.
Dotter 20 år spelar kanske 1/2 dag / månad.
Son 17 år spelar på dator de helger det finns tid över efter studier, jobb, träning och häng med kompisar.
Vuxna människor spelar inte data/TV-spel flera gånger om dagen. Då är man nog mer ett barn eller en tonåring.
Tv-spel har jag inte men jag spelar online-spel några timmar varje dag, på helgerna blir det många timmar per dag. Jag är vuxen men spelar rätt mycket, är tidsfördriv när jag inte har annat att göra. Jag har skapat ett liv där jag har gott om tid över och för tillfället väljer jag att spela online-spel. Jag jobbar heltid men förutom det har jag inte så mycket måsten. Mina barn har flyttat hemifrån och jag har inte hunnit få barnbarn ännu. Jag är singel och bor ensam i en liten hyreslägenhet = städning, tvätt, matlagning etc tar minimalt med tid numera jämfört när barnen var små och bodde hemma. Det blir säkert annat den dagen jag får barnbarn och/eller träffar en partner att ägna tid åt. Men fram tills det spelar jag så mycket jag vill, det stör ju ingen.
Snart 50 år och spelar nästan varje kväll i några timmar. Det gör min man med, och vi har inga småbarn att ta hand om.
6-10 timmar per dag, då och då 12-14. Det är mitt jobb, så det blir en del.
6-10 timmar per dag, då och då 12-14. Det är mitt jobb, så det blir en del.