• Skölden89

Hur många timmar per dag spelar ni?

Som rubriken lyder: hur mycket tid lägger ni på Tv-Spel?

• Svar på tråden Hur många timmar per dag spelar ni?
  • Anonym (gammal kärring)

Har alltid spelat på datorn sen jag köpte den första vid 18 (jag är gammal). Konsolspel endast när jag var hos andra/var barn samt Mario en period när vår son spelade Wii. Baldurs gate 3 var nu det senaste jag la några timmar på.

Men när man var student...jösses..

När nya Master of Magic kom tog det ca 40 h att köra en omgång fullt ut och jag och min kille spelade i skift, för jag hade nyast dator. Sen var det klart Castle Wolfenstein, Rise of the Triad, Duke Nukem, Doom, Diablo 1- 4, Hexen, Descent,  Baldurs Gate 1 och 2 , Heroes 1- 3 (4 och 5 gillar jag inte) och sen hela snurran med Utopia online, globala allianser som Attacking Vikings, Seal of Solomon med mera...

Det känns som jag har gjort mina timmar. Skrattande

• Anonym (Vuxna)

Vuxna människor spelar inte data/TV-spel flera gånger om dagen. Då är man nog mer ett barn eller en tonåring.

• Anonym (Kvinna 50)

Jag spelar inte.
    Min man spelar inte.
    Dotter 20 år spelar kanske 1/2 dag / månad.
    Son 17 år spelar på dator de helger det finns tid över efter studier, jobb, träning och häng med kompisar.

• EnAnonumius
    Anonym (Vuxna) skrev 2025-11-02 10:56:33 följande:

Vuxna människor spelar inte data/TV-spel flera gånger om dagen. Då är man nog mer ett barn eller en tonåring.

Vem har sagt "fler gånger om dagen"?

Läste TS tre gånger och hen frågade hur många timmar om dagen folk lägger, inte hur många gånger om dagen spelar.

Och jo, även  om det är kanske svårt för dig att se det, så kan man visst vara vuxen och ansvarstagande även om man spelar kanske en-två timmar om dagen. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Vuxna)
    EnAnonumius skrev 2025-11-02 12:45:27 följande:
    Vem har sagt "fler gånger om dagen"?

Läste TS tre gånger och hen frågade hur många timmar om dagen folk lägger, inte hur många gånger om dagen spelar.

Och jo, även  om det är kanske svårt för dig att se det, så kan man visst vara vuxen och ansvarstagande även om man spelar kanske en-två timmar om dagen. 

Det är lite som med alkohol- och drogmissbruk. Många säger att de klarar sina ansvar ändå och att de inte har några problem.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vuxna) skrev 2025-11-02 12:48:12 följande:
    Det är lite som med alkohol- och drogmissbruk. Många säger att de klarar sina ansvar ändå och att de inte har några problem.
    JA? Och?

Bara för att det finns folk sim INTE klara av sina antagande som en vuxen ansvarsfull person som spelar, så behöver du inte hoppa på ALLA spelande vuxna  för den saken skull. D.vs utgå från att det är "något generellt".

Du jämför med drog-/alkoholmissbruk. Du skall bar veta hur många drogmissbrukare och alkoholister det finns som klara av att kombinera sitt missbruk med vardags ansvar..

Allt är faktiskt inte hugget i sten.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (,)

En vuxen person vet vad spelande är och hur ett bra skött sådant inte har negativa effekter. Så det var nog ett barn eller en tonåring som skrev det där.
  • Anonym (Emma 47)

Tv-spel har jag inte men jag spelar online-spel några timmar varje dag, på helgerna blir det många timmar per dag. Jag är vuxen men spelar rätt mycket, är tidsfördriv när jag inte har annat att göra. Jag har skapat ett liv där jag har gott om tid över och för tillfället väljer jag att spela online-spel. Jag jobbar heltid men förutom det har jag inte så mycket måsten. Mina barn har flyttat hemifrån och jag har inte hunnit få barnbarn ännu. Jag är singel och bor ensam i en liten hyreslägenhet = städning, tvätt, matlagning etc tar minimalt med tid numera jämfört när barnen var små och bodde hemma. Det blir säkert annat den dagen jag får barnbarn och/eller träffar en partner att ägna tid åt. Men fram tills det spelar jag så mycket jag vill, det stör ju ingen. 

• Anonym (Maxine)

Snart 50 år och spelar nästan varje kväll i några timmar. Det gör min man med, och vi har inga småbarn att ta hand om.

• Anonym (?)
    Anonym (Vuxna) skrev 2025-11-02 12:48:12 följande:
    Ser du det på samma vis om någon ser en film/serie på tv eller gillar att läsa böcker? Pussla? Bygga modeller? Virka? 
  • Anonym (gammal kärring)

Joho då, det kan vi visst göra. Jag blev lite glad när 30-åringarna på jobbet ville ha med mig på Diablo 3 för ett tag sen, även om det är ett rätt monotont spel i sig själv.

I december ska vi ha spel-AW på jobbet.
  • Anonym (jobbar)

6-10 timmar per dag, då och då 12-14. Det är mitt jobb, så det blir en del.

• Skölden89
    Anonym (jobbar) skrev 2025-11-03 15:35:35 följande:

6-10 timmar per dag, då och då 12-14. Det är mitt jobb, så det blir en del.

Vad jobbar du då med?
Svar på tråden Hur många timmar per dag spelar ni?