Vilka fördelar och nackdelar ser ni i att avstå spannmål
Jag tycker själv att det sänker svullenhet inflammation och ger mer plats till färsk och näringstät mat. Spannmål är dessutom ofta processat på olika sätt.
Jag tycker själv att det sänker svullenhet inflammation och ger mer plats till färsk och näringstät mat. Spannmål är dessutom ofta processat på olika sätt.
Bättre hy, bättre hårväxt. Samma resultat man fått av att undvika vitt socker.
Fördelen är väl att det ger snabb energi och att det smakar gott och mättar bra. Iallafall pasta.
Tycker? Baserat på vad någon influencer skrivit? Någon dietist? Vetenskapliga rön? Annat?
Tycker? Baserat på vad någon influencer skrivit? Någon dietist? Vetenskapliga rön? Annat?
Jag uteslöt alla spannmål och socker för ca 16 år sedan och har kunnat minska på inflammation och antikroppar så pass att jag har kunnat minska min medicin med nästan hälften.
Fördelen i måendet väger tyngre än krånglet som var i början med att skaffa ett helt nytt synsätt på vad man skulle tillaga med istället för ovan produkter och ändå smaka bra och vara en hållbar förändring.
Det tar mer tid med matlagningen men det har det varit värt.
Finns väl inget i spannmål som kroppen behöver men som inte finns i något annat livsmedel.
Men självklart vill producenterna av spannmål få oss att tro att det är ett viktigt livsmedel.