Benmärg till bebis (9 månader)?
Sambon har köpt det, han hade läst om att det är bra och näringsrikt och att folk brukar ge det till bebisar.
Jag är själv vergetarian men lagar kött och fisk till barnen (mycket vegetariskt också), hade aldrig hört talas om det (att ge det till bebisar alltså) men läste lite själv också och det låter väl ganska bra.
Hon ammar mest fortarande, hon äter en del men ingen välling eller ersättning eller pulvergröt än så länge iallafall. Så oroar mig lite för det här med järn, då låter ju benmärg bättre än pulvergröt och välling kanske.. Inte för att det är fel heller, mina äldre barn har fått det i varierande mängder, äldsta älskade välling och näst yngsta gillade varken gröt eller välling.
Vad tror ni? Någon som har gett det till sin bebis? Hur tillagar man det bäst isåfall? Finns det något dåligt med det?
Tar gärna emot tips på annan järnrik mat också som man kan ge till barn i den här åldern :)
Anonym på grund av att jag dumt nog heter mitt riktiga namn här och några här lyckas alltid hitta något att bli upprörda över oavsett hur ?oskyldigt? ämnet är.