Bor med roomies…
Som rubriken lyder, bor med två andra rumskamrater. De är ett par och delar ett större sovrum. Vi har två badrum, kök, tvättstuga och vardagsrum som vi delar. De har även två katter.
De städar sitt sovrum varje vecka men jag är den enda som städar våra delade ytor. De låter stinkande kattskit ligga i lådorna och dammsuger aldrig upp allt kattsand som ligger utspritt på golvet. Jag är den ENDA som städar våra delade ytor om jag inte gör det så ser det helt grisigt ut här samt stinker kattpiss och skit.
De har helg söndag/måndag och jag lördags/söndag och jag städar på söndagar. Men då brukar den ena dra ner allt i köket och börja baka och tar hela dagen på sig så jag inte kan städa vardagsrum/kök/badrum/tvättstuga nertill. Eller så får jag vänta tills sent på kvällen då denne är klar med sitt bakande. Och då får jag börja med att plocka bort allt denne dragit ner i köket för att ens komma åt att städa. Nu har människan även köpt en jävla stor och bänglig KitchenAid som denne ska hålla på med hela jävla söndagarna.
Jag klarar inte av att bo i ett skitigt hem, även fast jag håller mig mest till mitt rum som jag håller rent. Men det här börjar bli jobbigt, jag känner mig alltid så stressad på söndagar. Hur ska vi lösa detta?