• lenarhi

Barnstol märke USA

Hej,

Vi planerar att resa till USA med barnen för att besöka familjen. Barnen är 4 och 5 år gamla när vi reser dit.

Vi har familj som bor i USA och planerar fler besök framöver, därför är det viktigt för oss att hitta bra bilstolar för barnen.

Idag använder vi bilstolar från BeSafe men tyvärr saknar dessa godkännande för användning i USA.

För oss är det viktigt att bilstolarna är bra och säkra.

Vi har försökt att läsa online men det är ganska svårt. Min fråga är om någon vet vilket märke som är bra i USA och vilka ni skulle rekommendera.

Som sagt har vi familj där som kan köpa dem åt oss, så det spelar ingen roll var de finns att köpa.

• Svar på tråden Barnstol märke USA
  • lenarhi

Jag glömde att tillägga att vi helst vill ha en bilstol som är bakåtvänd och med ISOFIX Glad

• EnAnonumius

Du skriver att ni har familj i USA... Kan ni inte be då er familj i USA att kolla upp bilbarnstolar åt er? Det hade ju jag gjort själv om jag var i er sits...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Graco)

När vår son var liten använde vi Graco bilbarnstol vilket kan köpas tex på Target eller Walmart.
    Graco gör bra barnbilstolar som har bra resultat i tester. 

• Anonym (Mamma)

Jag bodde i USA med småbarn (över 10 år sedan).
    En gång hade dagiset säkerhetsdag och organisationer på plats.
    Man tittade imponerat på våra Svenska bilbarnstolar, en var bakåtvänd, vi kunde inte få deras dekal för säkerhet för det var ej amerikansk standard, men de tycke det var bra med rediga europeiska stolar.
    Ska ni hyra bil med bilbarnstol så är det enkelt men jag skulle bett era vänner om hjälp.

• MsM84

De har helt andra rekommendationer och regler än vi har så ni kommer sannolikt inte kunna hitta stolar som motsvarar de svenska.

• Anonym (Snart morfar)

Jag har ingen erfarenhet av nya barnstolar. Min son satt nog tyvärr bakåtvänd i framsäte med inkopplad airbag i en V70 -05.
    Har nu en Saab -08 med Iso-fix men går inte att koppla bort airbag fram.
    Isofix finns men dottern har inte köpt till den insatsen. Lika med sonens bil som såldes just för att airbag inte gick att koppla ur.
    Varken dotter eller svärson har svänglapp så... jag räknar med att hämta på BB (morsan bor 7 mil bort)
    Jag vill frakta mitt barn-barn hem på bästa sätt.
    Inte långt att åka men ....är ju mitt barn-barn!

• Anonym (M)

Varför inte bara fråga din släkt i USA? 

• Anonym (E)

Jag bor I USA och här vänds barnen framåt ganska snabbt tyvärr, jag tror inte att du kommer kunna hitta någon för en 4-5 åring, som dessutom ska vara framöver.....

Be släkten kolla upp eller gå in till en barnbutik men de kommer nog bli rekommenderade bältesstolar/kuddar

• Spucks

Det är kanske enklare att få svar på denna fråga i ett amerikansk forum eller i en FB grupp med främst medlemmar från USA.

Svar på tråden Barnstol märke USA