• Anonym (Stupid)

Alltså någon som kan lugna mig ? Jag är helt förstörd

Alltså jag känner mig helt jävla dum i huvudet , jag förstår inte varför ja va så jävla dum ? ja köpte alltså ett sånt där RFSU Weeks och ja är i vecka 7+6 och de är såklart färre streck på de nu än de var för några veckor sedan så nu har jag ren och skär panik. 

ja fattar inte ens varför jag skulle envisas med att köpa det överhuvudtaget. har man över 1000 i HCG så ska strecket t4 synas vilket det nu inte gjorde 😭😭😭 så nu är ja helt säker på att ja kommer få missfall vilket sekund som helst , ja vet inte ens hur pass säkra de där testerna är då dom är nya. Är de någon som varit med om att graviditetstester sett ljusare ut men att allt ändå varit helt normalt och graviditeten fortsatt normalt? 

• Svar på tråden Alltså någon som kan lugna mig ? Jag är helt förstörd
  • Anonym (Y)

De flesta test kan ge missvisande efter 6+0 pga hög koncentration hcg ger hook effect. 

boka in ett ultraljud, det säger mycket mer om graviditeten än hcg nu när du är så långt 🥰

Anonym (Stupid) skrev 2025-11-03 10:25:24 följande:
    Alltså någon som kan lugna mig ? Jag är helt förstörd

Alltså jag känner mig helt jävla dum i huvudet , jag förstår inte varför ja va så jävla dum ? ja köpte alltså ett sånt där RFSU Weeks och ja är i vecka 7+6 och de är såklart färre streck på de nu än de var för några veckor sedan så nu har jag ren och skär panik. 

ja fattar inte ens varför jag skulle envisas med att köpa det överhuvudtaget. har man över 1000 i HCG så ska strecket t4 synas vilket det nu inte gjorde 😭😭😭 så nu är ja helt säker på att ja kommer få missfall vilket sekund som helst , ja vet inte ens hur pass säkra de där testerna är då dom är nya. Är de någon som varit med om att graviditetstester sett ljusare ut men att allt ändå varit helt normalt och graviditeten fortsatt normalt? 

• Anonym (Jesso)

Jag vet inte hur de aktuella testen fungerar, men för Clearblue veckotest ska de inte användas efter v 6 eftersom de inte kan hantera så hög hcg-koncentration som man har då. Förmodligen samma med ditt test.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Alltså någon som kan lugna mig ? Jag är helt förstörd