• Anonym (Försöker)

Förmodad ivf på gång

Hej
    vill mest skriva av mig kanske men gärna prata med någon som har erfarenhet.

Jag och sambon var på vårt första möte för fertilitetsutredning förra veckan. Jag tog blodprov och har fått svar att det ligger på 3.2 AMH. Är det okej? Jag är 38 år.

Mannen ska göra spermaprov på onsdag. Han är väldigt nervös och tycker det är så jobbig. jag är rädd att han inte ens lyckas.. 
    Läkartid om några veckor inbokad. 

Vi har försökt att skaffa en gemensam i snart 2 år. Vi har båda barn på varsitt håll samt ett gemensamt i bagaget (som vi var tvungna att ta bort). 

Jag blöder dessutom ungefär 2 dagar efter ägglossning fram till mensen kommer igång. Från och till varje dag. Personligen tänker jag att det är det som är problemet. Men jag vet ju inte. 

Någon som är i liknande sits?  

• Svar på tråden Förmodad ivf på gång
  • Hejasommaren

Jag är typ i samma sits även om förutsättningarna är lite annorlunda. Vi har inte ?försökt? skaffa barn pga jag har ingen ägglossning pga PCOS så finns liksom inga försök att göra. Sen har vi förvisso haft oskyddat sex i två år utan resultat. Vi gjorde fertilitetsutredningen tidigare i höstas och min sambos spermaprov fick 10/10. Jag svarade inte på ägglossningsstimulering så det skickades en remiss för IVF för snart fyra veckor sedan så vi väntar på den. Inga barn tidigare. 

• Anonym (IVFnext)

Hur lång tid tog det att få svar på remissen?

• Hejasommaren
    Anonym (IVFnext) skrev 2025-12-16 11:24:41 följande:

Hur lång tid tog det att få svar på remissen?

Vi fick svar ca 5-6 veckor efter att den skickats att remissen var godkänd och att kliniken för närvarande har en kötid på fyra månader..
Svar på tråden Förmodad ivf på gång