• Skadisen

Är hon intresserad av mer än Platonisk vänskap?

Hejsan! 
    Jag ska försöka fatta mig kort. Men tror det blir svårt.
    Jag har en tjejkompis sen 20 år tillbaka. Vi träffades via jobbet och umgicks en hel del. Under dessa år har både hon och jag haft relationer. Jag har haft en relation på dryga 10 år som tog slut i september förra året. Och hon och jag har nu börjat umgås mer. Vet inte om hon faktiskt är intresserad av mer än vänskap dock. Eller läser jag tecknen fel och hon bara vill vara en nära vän?
    Kan nämna några saker.
    Dels så ställer hon alltid upp. Hon släpper allt för att komma och hjälpa mig. Med flytt tex eller vad som. 
    Sen är det väldigt högt i tak med sexskämt från hennes sida. Tex sist när vi umgicks och beställde hem mat och jag frågade om hon ville ha Coca Cola. Var på hon svarar "om jag vill ha cock? Nä inte just nu". 
    Eller om jag säger att jag är tacksam för att hon alltid ställer upp och att jag är glad att jag i min tur har fått hjälpa henne med allt. Och hon svarar "inte med allt va?" Och ler.
    Sen alltid när vi ses nu så är hon väldigt uppklädd. Djupt urringat och våra blickar kan fastna i flera sekunder ibland under tystnad. Och om vi sitter i soffan och  jag säger något kul och hon skrattar så böjer hon sig alltid ner mot mitt skrev och skrattar. Och då menar jag verkligen böjer sig och det är inte många dm om att göra.
    Eller som sist när vi skulle gå ut och hon satte sig ner på knä och klappade sin katt. Och innan hon gick upp vände hon på huvudet och tittade mot mitt skrev väldigt länge innan hon reste sig upp. 
    Och hon vill planera in roadtrips, åka och bada eller sova tillsammans under stjärnorna. Pratar om att fira högtider ihop. 
    Som sagt, detta var bara ett axplock. Men tror ni jag läser in fel? Har ju alltid sett henne som en kompis. Jag brukar ha svårt att se såna signaler. Men detta får även mig att fundera. 😅
  • Svar på tråden Är hon intresserad av mer än Platonisk vänskap?
  • Anonym (Jag)

Mycket möjligt att hon är intresserad av mer. Vad känner du själv?

• Skadisen
    Anonym (Jag) skrev 2025-11-03 18:29:54 följande:

Mycket möjligt att hon är intresserad av mer. Vad känner du själv?

Ja möjligt. Är nu under senaste tiden jag märkt att det blivit mycket från hennes sida. Är lite avvaktande själv då jag är osäker om jag misstolkar och ev förstör en vänskap på 20 år om jag säger nått. Men klart att jag gillar henne mycket eftersom vi ändå har den vänskapen.

Har inte sett henne med dom ögonen riktigt men känner väl att om hon är absolut intressant. Ska inte förneka det
  • Anonym (Hm)

Ja jag hade då aldrig gjort så för en killkompis 😆

• Skadisen

Kan ju tillägga att hon har haft relationer där dom senaste killarna varit riktiga douchbags. Och hon är väldigt trött på dom och har sagt att hon helst vill vara singel och fri. Hon ser väldigt bra ut och får mycket kommentarer från killar när hon lägger upp nått på tex sociala medier. Hon lägger ut mycket inom cosplay som hon skapar själv, dräkter och rekvisita. Men dom flesta kommentarer på hur sexig hon är. Vilket inte är den typen av "komplimanger" hon fiskar efter.

Så därför jag också är försiktig. Vill ändå hon ska känna att hon kan lita på mig och va trygg. 

• Skadisen
    Anonym (Hm) skrev 2025-11-03 18:42:59 följande:

Ja jag hade då aldrig gjort så för en killkompis 😆

Jaså haha? Nä det är därför det blir så svårt när det blir såna situationer. Försöker ändå hålla det platoniskt i grunden. Därför jag försöker förstå om jag inbillar mig eller om det är nått. Misstänker väl främst en fysisk attraktion än en romantisk då det är mycket fokus kring det. 
  • Anonym (Kvinna ....)

Jag har aldrig någonsin hört talas om att en kvinna skulle fästa blicken vid skrevet som nån form av visa intresse av mannen. Låter extremt märkligt och där tror ju läser in för mycket  önsketänkande från din sida kanske?

Män kollar in bröst och rumpa, men kvinnor kollar inte in männens skrev. I alla fall är det inte något jag själv eller någon av mina väninnor gjort någonsin.

Tycker du ska fortsätta se henne enbart som den vän hon är. Har själv behövt bryta nära och långvarig vänskap med manliga vänner när det kommer fram att de vill mer. Hänt mer än en gång...

Så jag har helt slutat bli nära vän med män för det funkar inte. Män blir som du är på väg mot nu, intresserade/kära/vill ha mer än vänskap.

• Mayjel

Låter som en ganska vulgär kvinna, ärligt talat. Men om hon nu verkligen finns på riktigt så kan du ju köra på. Intresset för dig har hon isåfall uttryckt mer än tydligt, om än inte det minsta finkänsligt.

Svar på tråden Är hon intresserad av mer än Platonisk vänskap?