• Anonym (Newbie)

Online dating och exklusivitet

Ville bara höra med er som varit ute i dejtsvängen vad ni har för tankar om när det går från att prata med ett par olika till att det blir exklusiv?

Är en helt ny värld för mig så vet inte alls vad som gäller eller så. 

Är det när man börjar prata och planera träff? Eller är det efter man träffats eller kan man träffa/ha kontakt md olika samtidigt? Och i så fall hur länge?

tacksam för alla andras tankar. 

• Svar på tråden Online dating och exklusivitet
  • Anonym (FWB)

Nu blev det ju iofs inte dejtingsvängen som så efter att jag separerat från exet men kan berätta hur jag/vi resonerade. Återfick kontakten med en gammal kärlek sedan 25 år tillbaka numera (vi har varit vänner sedan dess men det har varit sporadisk kontakt då mitt ex var svartsjuk). Från början var det bara tänkt att vi skulle vara FWB då vi båda just lämnat långa relationer. Jag gav tre saker som jag inte var villig att kompromissa med och en av dem var "jag delar inte". De andra två var "berätta om du träffar någon annan" och "berätta om något ändras eller skaver". Nu underlättade det säkerligen att vi kände varandra sedan tidigare, men jag tror absolut på ärlighet och tydlighet oavsett. 

Så fort jag börjar tänka på intimitet så skulle jag ta upp det hela med att jag är inte beredd att dela. Vill han ligga med mig så är det bara mig, inte andra också. 

• Anonym (Gullig hund)

Såhär brukar jag resonera : du är fri att göra det du själv känner funkar för just dig så länge du 1 är ärlig 2 kommunicerar om det 3 kan ta konsekvenserna av dina val .
    Du kommer nämligen högst troligt att möta folk som tycker annorlunda än du på många sätt  och som såklart kommer ha krav på dig tillbaka.  Och då är det bra om du kan stå för hur du vill ha det men också är villig att tänka om. 

Ligg med vem du vill, hur du vill, hur många du vill  och när du vill  eller ge fan i det men var ärlig med det och vad du är ute efter. 

• Anonym (Newbie)

Har varit på dejt med en och sen har jag en annan som jag mest sexchattat med, och kommer inte att träff. Men tycker just nu det är rätt kul med sexchattandet. Men om jag och han jag träffat kommer bli seriösa så kommer jag lägga ner den andra. Men än är det bara 1 dejt och pratar om en andra. 

Just nu känns dock sexsnacket kul och eftersom dejten och jag inte är exklusiva, så borde ju bara fine for now. 
    Vissa bollar onekligen massa olika dejter och så, så detta känns rätt milt enligt mig 😄

Svar på tråden Online dating och exklusivitet