Mamman till mina barn träffat ny, rädd för hennes och barnens hälsa
Svårt att sätta rubrik på det här. Mina barns mamma och jag gick isär för flera år sen. Innan jag träffade henne hade jag varit med om två kortare förhållanden. Den första jag träffade hade jag lite kontakt med efteråt, vi var vänner tills hon träffade en ny kille, dröjde några år sen slutade hon svara. Tänkte inte mer på det då jag redan hade träffat mina barns mamma.
Brydde mig inte så mycket om att hon träffat nån ny nu, men sen fick jag av en slump se vad det var för någon hon hade träffat. Det är tydligen samma kille som mitt första ex hade blivit tillsammans med.
Gick in och kollade på mitt ex och såg att hon hade flyttat till en annan stad flera mil bort, de var inte ens vänner på Facebook längre. Så jag provade att skriva till henne. Hon var glad att höra från mig, berättade att det inte var meningen att hon skulle sluta skriva, men den här killen har tydligen varit väldigt manipulativ, förbjöd henne att skriva till mig och andra killkompisar.
Hade gått så långt att hon försökte dumpa honom men då hade han krypit till korset eller vad man säger. Men sen hade hon blivit utsatt för misshandel och mer eller mindre varit fast i förhållandet. När han var på nån jobbresa så stack hon helt enkelt därifrån.
Jag är rent av orolig för både mina barn och mamman nu, för jag vet att han har träffat dem vid några tillfällen. De har umgåtts i knappt 3 månader, jag är ju rädd att hon ser förbi alla brister, och sen när det väl är för sent så blir hon utsatt för massa skit.
Hur lägger jag fram det här så hon inte tror att jag är svartsjuk? Jag är ju klart rädd att han kommer förbjuda oss att ha kontakt. Att han kommer göra något med barnen. Vill ju inte att det ska gå i baklås, samtidigt har jag blivit rejält orolig sen jag fick veta det här.