Ska jag lämna den här relationen när jag egentligen tror på oss?
Jag hade behövt lite rådgivning i min situation. En liten bakgrund: Jag träffade en man för ca 4 år sedan som jag föll pladask för, vi kompletterar varandra på alla plan och jag är fortfarande till idag lika övertygad om att detta är mannen i mitt liv. Till saken tillhör är att han var gift när vi träffades (något jag inte var medveten om till en början), han separerade för lite mer än 1 år sedan och sedan dess har vi hållt ihop, han har två barn under 10 från sitt tidigare äktenskap. Vi har hela tiden tillsammans trott på en framtid tillsammans fram tills nu. För ca 2 månader sedan började hans exfru manipulera barnen till att ta avstånd från deras pappa vilket har fått konsekvenser i barnens beteende mot honom, de är distanserade, vill inte vara hos honom m.m.
Sedan detta blev ett problem så har han blivit mer och mer övertygad om att det inte finns någon framtid för oss, att han inte i nuläget kan se hur han kan integrera de två viktigaste delarna i hans liv med varandra (hans barn och mig). Jag är av tron att tiden kommer att förändra hans omständigheter något, allt är fortfarande färskt och jag förstår att han känner att han behöver lägga allt sitt fokus på att säkra sin relation med barnen.
Jag står nu inför ett val, han har varit tydlig med att han inte ser någon ljusning i det här eller en framtid för oss utan att behöva riskera sin relation med barnen, vilket av naturliga skäl måste gå först. Det enda som ger honom hopp är min tro på att tiden kommer ha en verkan på hela situationen (han ör rädd för att om hans exfru får reda på oss så kommer hon gå ännu hårdare in för att dra barnen ifrån honom och sabotera). Vi har nu kommit överens om att ge det tid, men jag vet att han innerst inne inte tror på detta. Jag står nu i dilemmat om jag ska våga tro på vår starka kärlek som fortfarande finns kvar, eller om jag bara ska acceptera att jag måste gå vidare och att vi inte kan vinna den här kampen. Det svåra är att jag vet att han hade släppt ALLT för mig, jag vet hur mycket han älskar mig och hur mycket situationen plågar honom, men han kan inte ge upp sina barn. Vad ska jag göra?