• Anonym (Undrar)

Hur kan man tycka djurungar är sötare?

Seriöst, hur kan man tycka djurungar är sötare än bebisar och småbarn? Jag har en dotter på 3 månader, personligen tycker jag inget slår hur söt hon är. Min väninna har skaffat kattungar och hon tycker de är sötare än min bebis. Hon tycker djurungar är sötare än bebisar och barn generellt sätt och jag förstår inte hur man kan tycka djur är sötare?

• Svar på tråden Hur kan man tycka djurungar är sötare?
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 12:50:19 följande:

Seriöst, hur kan man tycka djurungar är sötare än bebisar och småbarn? Jag har en dotter på 3 månader, personligen tycker jag inget slår hur söt hon är. Min väninna har skaffat kattungar och hon tycker de är sötare än min bebis. Hon tycker djurungar är sötare än bebisar och barn generellt sätt och jag förstår inte hur man kan tycka djur är sötare?

Hur kom ni ens in på det? Frågade du om hon tycker din bebis är sötare än hennes kattungar? Vem frågar det haha, låter superkonstigt.

Eller sa hon det själv från ingenstans , att hennes kattungar är sötare än din bebis? Det var kanske inte så trevligt isåfall. Eller sa hon att kattungar är sötare än bebisar i allmänhet? Det får man ju tycka. 

Skulle själv aldrig ens kommit på tanken att jämföra men kattungar är ju nästan alltid söta medan bebisar kan se ganska lustiga ut ibland , speciellt i början. Så jag förstår lite hur hon tänker. Även om jag såklart tycker mina egna barn är sötare än alla kattungar i världen, det tycker man ju oftast.  Men även mina barn såg ut lite som aliens när de var nyfödda haha , nyfödda barn är ju ofta liksom lite fulsöta :) 

• Anonym (Hund)

Och jag tillhör nog också den, inte helt ovanliga skaran, som tycker att mina egna barn och barnbarn är de sötaste som finns, men utöver det, ja då är kattungar och hundvalpar sötare. Också min egen hund hamnar i kategorin lika söta som mina barn.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-11-04 15:27:18 följande:

Hur kom ni ens in på det? Frågade du om hon tycker din bebis är sötare än hennes kattungar? Vem frågar det haha, låter superkonstigt.

Eller sa hon det själv från ingenstans , att hennes kattungar är sötare än din bebis? Det var kanske inte så trevligt isåfall. Eller sa hon att kattungar är sötare än bebisar i allmänhet? Det får man ju tycka. 

Skulle själv aldrig ens kommit på tanken att jämföra men kattungar är ju nästan alltid söta medan bebisar kan se ganska lustiga ut ibland , speciellt i början. Så jag förstår lite hur hon tänker. Även om jag såklart tycker mina egna barn är sötare än alla kattungar i världen, det tycker man ju oftast.  Men även mina barn såg ut lite som aliens när de var nyfödda haha , nyfödda barn är ju ofta liksom lite fulsöta :) 

Jag skulle komma över med min bebis och titta på hennes kattungar. Och då frågade hon mig om jag tyckte de var söta. Ja svarade jag, fast jag sa att jag tycker min bebis är sötare. Hon höll inte med och sa att hon tycker djurungar är sötare.
  • Krocko
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 15:32:16 följande:
    Jag skulle komma över med min bebis och titta på hennes kattungar. Och då frågade hon mig om jag tyckte de var söta. Ja svarade jag, fast jag sa att jag tycker min bebis är sötare. Hon höll inte med och sa att hon tycker djurungar är sötare.
    Men gud så barnsligt!
  • Lynx123
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 14:38:45 följande:

Djurungar växer också upp och blir vuxna. Är de lika söta då? 

Ja, och fortfarande sötare än bebisar.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Hund) skrev 2025-11-04 15:29:50 följande:

Och jag tillhör nog också den, inte helt ovanliga skaran, som tycker att mina egna barn och barnbarn är de sötaste som finns, men utöver det, ja då är kattungar och hundvalpar sötare. Också min egen hund hamnar i kategorin lika söta som mina barn.

Så är det nog för de flesta.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 12:50:19 följande:

Troligtvis tycker inte omgivningen att din bebis är överdrivet söt. Det som ligger en närmst till hjärtat tycker man bäst om. Jag tror inte att du tycker att andra bebisar är sötare än din bebis. Så?En kattunge/hundvalp kan vara det sötaste som finns för ägaren och ditt barn/andras barn kommer efter.
  • Anonym (Kvinna ....)

Jag kan med 100% säkerhet säga att jag skulle tycka att hennes kattungar är tusen ggr sötare än din bebis! Tror du behöver inse redan nu att den enda som tycker att din bebis är supersöt är DU och möjligen pappan/övrig nära släkt. För alla andra är det bara en bebis typ. Medan de flesta som tycker om djur tycker hennes kattungar är supersöta.

• Anonym (Hej)

Bäbisar är nog det fulaste som finns. Röda, skrynkliga och dreglande. Kattungar är mycket sötare. Jag tror dom flesta djurungarna är sötare än en bäbis.

• Anonym (Isabella)

Då var det väl lite onödigt att säga att din bebis är sötare. Hon frågade ju bara om du tycker de är söta, då kunde du sagt att ja det tycker jag. Så hade ni sluppit allt det där.
    Om nån hade frågat mig samma sak hade jag bara sagt att kattungarna är söta..inte blandat in min bebis som att det var någon tävling. 

Och som sagt, att tycka djurungar är sötare än någon annans bebis är egentligen inte så konstigt. Bara att de flesta kanske inte säger det.. och de flesta har inte heller anledning att säga det. Det var ju du som började jämföra din bebis med kattungarna 🤷🏻?♀️

Jag har förresten fyra barn (en bebis nu) och 0 djur. Och jag tycker såklart mina barn är världens finaste och min bebis är så söt så jag smälter. Men jag skulle inte direkt börja jämföra mina barns utseende med någon annans djur, det känns bara extremt konstigt.

Har förresten en kompis som fick kattungar nyligen (hon har ett barn också) , hon skickade bild i gruppchatten och alla (jag med) skrev såklart hur söta de är.. precis som de gjorde när jag skickade bild när min bebis var nyfödd tidigare i år.  Om jag hade skrivit  om kattungarna ?de är söta men min bebis är sötare? hade de nog tänkt att jag har tappat det helt för det är verkligen ingen normal sak att säga. Eftersom hon inte bara sa det från ingenstans utan du började så är det faktiskt du som har betett dig konstigt och otrevligt. 

• Anonym (Aqwsde)
    Så du jämför ditt barn med ett djur?
  • Anonym (Ceylon)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 12:58:36 följande:
    Hon vill inte ens ha en egen bebis. Hon lever för sina djur. Tragiskt tycker jag.
    Haha, du kan va tragisk😂
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Aqwsde) skrev 2025-11-05 01:41:43 följande:
    Så du jämför ditt barn med ett djur?
    Lite tokigt att göra det.
  • Anonym (Mimi)

Nu verkar du mest vara ute efter att provocera. Men om någon annan vettig människa läser tråden senare så kan jag ärligt säga att jag tycker att djur är sötare än barn och bebisar. Jag har både katter och hundar, alltså vuxna individer, och de står med hästlängder min niomånaders unge. Visst, jag älskar honom, och han är ju charmig och kan vara söt stundtals. Men han har också slumpmässigt med tänder, dreglar, har ofta typ leverpastej i pannan... Nä du, om jag inte hade haft min modersinstinkt så hade jag nog inte tagit i det lille trollet ens med tång. 

• Anonym (S)

Trolltråd, hoppas jag. Annars är du ju mer än lovligt sjuk i huvudet!
    Men till sakfrågan: En skalbagge är garanterat sötare än din bebis för bevare mig vad barn är fula fram till ungefär 22 års ålder!

Svar på tråden Hur kan man tycka djurungar är sötare?