• Anonym (Undrar)

Hur kan man tycka djurungar är sötare?

Seriöst, hur kan man tycka djurungar är sötare än bebisar och småbarn? Jag har en dotter på 3 månader, personligen tycker jag inget slår hur söt hon är. Min väninna har skaffat kattungar och hon tycker de är sötare än min bebis. Hon tycker djurungar är sötare än bebisar och barn generellt sätt och jag förstår inte hur man kan tycka djur är sötare?

• Svar på tråden Hur kan man tycka djurungar är sötare?
  • Anonym (Aqwsde)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 15:32:16 följande:
    Jag skulle komma över med min bebis och titta på hennes kattungar. Och då frågade hon mig om jag tyckte de var söta. Ja svarade jag, fast jag sa att jag tycker min bebis är sötare. Hon höll inte med och sa att hon tycker djurungar är sötare.
    Så du jämför ditt barn med ett djur?
  • Anonym (Ceylon)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 12:58:36 följande:
    Hon vill inte ens ha en egen bebis. Hon lever för sina djur. Tragiskt tycker jag.
    Haha, du kan va tragisk😂
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Aqwsde) skrev 2025-11-05 01:41:43 följande:
    Så du jämför ditt barn med ett djur?
    Lite tokigt att göra det.
  • Anonym (Mimi)

Nu verkar du mest vara ute efter att provocera. Men om någon annan vettig människa läser tråden senare så kan jag ärligt säga att jag tycker att djur är sötare än barn och bebisar. Jag har både katter och hundar, alltså vuxna individer, och de står med hästlängder min niomånaders unge. Visst, jag älskar honom, och han är ju charmig och kan vara söt stundtals. Men han har också slumpmässigt med tänder, dreglar, har ofta typ leverpastej i pannan... Nä du, om jag inte hade haft min modersinstinkt så hade jag nog inte tagit i det lille trollet ens med tång. 

• Anonym (S)

Trolltråd, hoppas jag. Annars är du ju mer än lovligt sjuk i huvudet!
    Men till sakfrågan: En skalbagge är garanterat sötare än din bebis för bevare mig vad barn är fula fram till ungefär 22 års ålder!

• Anonym (qwerty)

Kattungar är det sötaste som finns. Din bebis kan se ut som en schimpans med läppstift och du skulle ändå säga att hon är sötast. Väx upp, ingen annan än du bryr sig om din unges utseende.

• ResanTillMelonia
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 12:50:19 följande:
    Hur kan man tycka djurungar är sötare?

Seriöst, hur kan man tycka djurungar är sötare än bebisar och småbarn? Jag har en dotter på 3 månader, personligen tycker jag inget slår hur söt hon är. Min väninna har skaffat kattungar och hon tycker de är sötare än min bebis. Hon tycker djurungar är sötare än bebisar och barn generellt sätt och jag förstår inte hur man kan tycka djur är sötare?

Djur är klart sötare än människor. Kanske inte hundar.
  • Anonym (H)

Om inte detta är en skojtråd, så förstår du kanske själv att man tycker olika. Vissa bebisar kanske ser lite roliga och inte så vackra ut även om föräldrarna såklart tycker det - medan djurbebisar oftast ser väldigt gulliga ut. Men vad spelar det för roll för dig? I dina ögon är ditt barn vacker och helt underbar, men i andras ögon kanske det inte ser lika underbart ut med utseende, blöjbyte och skrik. Man tycker olika. Huvudstaden är att du är lycklig och älskar ditt lilla underverk

• Anonym (Undrar)
    Anonym (H) skrev 2025-11-19 18:12:39 följande:

Om inte detta är en skojtråd, så förstår du kanske själv att man tycker olika. Vissa bebisar kanske ser lite roliga och inte så vackra ut även om föräldrarna såklart tycker det - medan djurbebisar oftast ser väldigt gulliga ut. Men vad spelar det för roll för dig? I dina ögon är ditt barn vacker och helt underbar, men i andras ögon kanske det inte ser lika underbart ut med utseende, blöjbyte och skrik. Man tycker olika. Huvudstaden är att du är lycklig och älskar ditt lilla underverk

Varför skulle jag skoja? För mig ÄR det obegripligt att tycka djur/djurungar är sötare än människobebisar. Och ännu mindre hur man inte vill ha barn alls. Ursäkta att jag råka tycka annorlunda?
  • Anonym (R)

För att de har päls och är goooosiga. 
    Människovalpar är skrynkliga och tråkiga. De ligger ju bara som grönsaker de första veckorna.

• Anonym (H)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-19 18:30:15 följande:
    Varför skulle jag skoja? För mig ÄR det obegripligt att tycka djur/djurungar är sötare än människobebisar. Och ännu mindre hur man inte vill ha barn alls. Ursäkta att jag råka tycka annorlunda?
    Jag respekterar hur du känner, vilket du borde göra i för din kompis känslor och tankar. Vi alla är olika, acceptera det. Vissa tycker bebisar är fula,  andra tycker alla bebisar är söta  vissa vill ha barn, andra inte
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-19 18:30:15 följande:
    Man får tycka precis hur man vill, men det är extremt olämpligt att säga att din bebis är sötare när hon säger att hennes kattunge är söt. Har du ofta problem med att det blir tokigt i sociala situationer?
    Om du visar dina kompisar din nya tröja, som du tycker är snygg - tycker du då att det känns ok om din kompis svarar att hennes tröja minsann är snyggare!?
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-04 15:32:16 följande:
    Jag skulle komma över med min bebis och titta på hennes kattungar. Och då frågade hon mig om jag tyckte de var söta. Ja svarade jag, fast jag sa att jag tycker min bebis är sötare. Hon höll inte med och sa att hon tycker djurungar är sötare.
    Moget samtal...
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Juni) skrev 2025-11-19 19:17:03 följande:
    Moget samtal...
    Hon blev skitsur.
  • Ezmeraldah

Bebisar är oftast fula. Förutom de som tillhör familjen. Andras bebisar är sällan söta. 

Lägg upp en bild på din unge så kan vi avgöra. 

• Anonym (Juni)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-11-19 19:30:14 följande:
    Hon blev skitsur.
    Det är det jag menar... Det påminner om när jag och min syrra var typ 4-6 år gamla och samtalen kunde låta såhär:
    "Titta vilken fin teckning jag har ritat"
    "Jaha men min är mycket finare"
    "Det är den inte alls! Min är finare!"
    "Nej din är ful och min är fin!"
Svar på tråden Hur kan man tycka djurungar är sötare?