• Anonym (Kalasfixaren)

När svarar ni på barnkalas inbjudningar från förskolan?

Nyfiken då jag ska ha kalas :) så hur snabbt svarar ni på kalasinbjudningar från förskolan efter att ni fått dom?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När svarar ni på barnkalas inbjudningar från förskolan?
  • Anonym (sent)
    Anonym (Kalasfixaren) skrev 2025-11-04 14:43:51 följande:
    När svarar ni på barnkalas inbjudningar från förskolan?

Nyfiken då jag ska ha kalas :) så hur snabbt svarar ni på kalasinbjudningar från förskolan efter att ni fått dom?

Från förskolan? Då är väl barnen automatiskt med på kalaset? Eller menar du att en förälder bjudit och lagt inbjudningarna i barnens fack eller låda på förskolan?

Jag svarar nog tyvärr sent, och kan även glömma om det är mycket omkring mig. Om jag tar med inbjudan hem från förskolan så kan den glömmas bort om man hade nåt att göra efter hämtning, mycket saker att ta med, skulle hämta annat barn eller liknande.

Och sen ska man kolla om man kan det datumet... Så det kan ta ett tag, ibland glömmas bort och att man svarar lite sent.
  • Anonym (Elin79)

Så snart jag vet om vi kan eller inte. 

• Anonym (Kalasfixaren)
    Anonym (sent) skrev 2025-11-04 14:47:39 följande:
    Från förskolan? Då är väl barnen automatiskt med på kalaset? Eller menar du att en förälder bjudit och lagt inbjudningarna i barnens fack eller låda på förskolan?

Jag svarar nog tyvärr sent, och kan även glömma om det är mycket omkring mig. Om jag tar med inbjudan hem från förskolan så kan den glömmas bort om man hade nåt att göra efter hämtning, mycket saker att ta med, skulle hämta annat barn eller liknande.

Och sen ska man kolla om man kan det datumet... Så det kan ta ett tag, ibland glömmas bort och att man svarar lite sent.
    Ja precis om ett barn lämnar kalasinbjudan på de andra barnens hylla menar jag :) 

tror många är så att det tar tid att svara för mycket annat kommer mellan!
  • Anonym (Kalasfixaren)
    Anonym (Elin79) skrev 2025-11-04 15:25:20 följande:

Så snart jag vet om vi kan eller inte. 

Så brukar jag också göra:)
Svar på tråden När svarar ni på barnkalas inbjudningar från förskolan?