Mitt ex har träffat en ny karl 20 mil bor, aviserat att hon tänker flytta och ta med sig barnen
Mitt ex har träffat en ny karl, tydligen dejtat i flera månader. Hon har tydligen åkt iväg dit med barnen vi har delad vårdnad om på höstlovet och varit där.
Sen kläckte hon ur sig att hon har planerat att flytta dit permanent och att hon tänker ta med sig barnen dit. Har till och med hotat att dra in tingsrätten och allt möjligt för att få sin vilja igenom. Hävdat flera gånger att jag inte kan ta hand om barnen, har dragit in familjerätten flera gånger, suttit och hittat på rena lögner om min situation. Hon har tjatat i barnen saker. Håller på som ett kontrollfreak.
Barnen har ju kompisar här, de går i skolan. Går ju inte bara att riva upp. Men jag vet inte vad hon kan ta sig till ärligt talat. Tänker hon dra iväg nästa gång de kommer dit? Sticker de på jullovet? Går under jorden?
Jag vet inte ens vad det är för man hon träffat, var han bor eller nånting.
Måste ju gå att obstruera detta på något sätt. Jag vet inte hur tingsrätten ställer sig till detta, men hon försöker väl få ensam vårdnad, inte vet jag. Hon jobbar som timmis, så är ju ingen stadigvarande inkomst hon har, så snarare är det hon som missköter situationen kan jag tycka...