• Anonym (Lurad)

    ARN reklamera

    Ett företag sålde mig en vara värde 3500kr. varan kom fram repig samt saknade strömkabel. Jag kan ej använda den utan kabeln.
    Detta är ett fysiskt företag i Stockholm så bör vara seriöst.
    De svarade i början och bad om ursäkt, sa att det måste ha blivit nåt fel. vi kom överens om att de skulle skicka en ny vara mot att jag skickade tillbaka den skadade. 


    Inget hände så jag hörde av mig igen. Då sa de att varan är slut i lager men kommer in om ca en vecka. 


    Nu har det gått 5 veckor och de har slutat svara.

    Jag har läst att man kan reklamera via något som heter ARN om företaget inte svarar. Men är det något som fungerar eller är det mer något som några procent av befolkningen lyckas få igenom

  • Svar på tråden ARN reklamera
  • Anonym (Linda)

    Är de ok med att återta köpet och ge tillbaka pengarna? I så fall hade jag satsat på det. De kanske har problem med sin leverantör. 

  • Anonym (Vera)

    Har du skickat tillbaka den skadade varan?

    Har du bett att få pengarna tillbaka?

  • Anonym (Lurad)
    Anonym (Vera) skrev 2025-11-06 19:57:49 följande:

    Har du skickat tillbaka den skadade varan?

    Har du bett att få pengarna tillbaka?


    Jadu det är en annan konstig grej. De låter mig ej reklamera och skicka tillbaka varan då jag slängt kartongen. Det är ett löpband och jag har inte möjlighet att skaffa en så stor kartong som privatperson. Jag bor i en liten 1a och ville bli av med emballaget direkt, därför slängde jag den. Så mitt enda alternativ enligt dem var att jag mottar en ny och skickar tillbaka den gamla i den kartongen . 
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Lurad) skrev 2025-11-06 21:00:59 följande:
    Jadu det är en annan konstig grej. De låter mig ej reklamera och skicka tillbaka varan då jag slängt kartongen. Det är ett löpband och jag har inte möjlighet att skaffa en så stor kartong som privatperson. Jag bor i en liten 1a och ville bli av med emballaget direkt, därför slängde jag den. Så mitt enda alternativ enligt dem var att jag mottar en ny och skickar tillbaka den gamla i den kartongen . 
    Det låter som ett lite knepigt läge. Jag är osäker på vad som gäller.

    Vore jag du hade jag kontaktat en konsumentvägledare och frågat vad man har för rättigheter i den situationen  
    www.konsumentverket.se/konsumentratt/kommunal-konsumentvagledning/
Svar på tråden ARN reklamera