Svärmor som ständigt går över gränsen!
För att berätta bakgrunden till den ganska kalla relationen jag har till min svärmor, så skulle vi behöva skriva en trilogi. Men kort sagt är detta en människa som ständigt går över gränsen. Kan ta beslut gällande ens hem när man är borta. Kan i egenskap av barnvakt ringa upp sin läkarvän och få medicin utskriven och ge till barnet som ?kändes varmt? Medicin som hen inte tål. Och så en son (min man) som är kraftigt medberoende och har finansierat hennes framfart under en hel livstid.
Nu till saken. Köpte ett par helt nya och väldigt dyra jeans till min son som var lite lösa, det är så modellen är. ?Så kan de inte sitta? tyckte hon och tog helt för egen maskin beslutet att sy in dem i midjan när jag inte var hemma. De blev istället alldeles för tighta och det ser inte klokt ut. Nu till min fråga, om det hade varit ni, hade ni gjort likadant med ert barnbarn, ( i vårt fall er sons barn) om ni vet att ert barns partner är den som köper och betalar för barnens kläder? Eller hade ni ex skickat ett sms? ?Hej, såg att x byxa var lite lång och hen kliver på byxbenen. Om du vill kan jag sy upp dem. Vill du det??
Som förtydligande är detta inte en fråga om byxor, utan en fråga om hur mycket man ska tolerera att någon annan kliver in och bestämmer över ens huvud.