• Anonym (L)

Någon som gjort väldigt sen sexdebut?

Finns det någon som gjort sin sexdebut efter 40, 50 eller 60? Känner till sådana fall?

• Svar på tråden Någon som gjort väldigt sen sexdebut?
  • Anonym (???)

För övrigt: det var någon som skrev i tråden att man berättar om relationer man haft - eller inte haft - men det behöver man ju inte göra heller. SÄRSKILT en man behöver inte göra det (en muslimsk kvinna kanske måste berätta om hon är oskuld eller inte, men då är det ju precis tvärtom - hon förväntas vara oskuld). Det är ju bara att säga att "det spelar ingen roll nu, de kvinnorna jag kanske hade betydde ingenting, nu inser jag att det är dig jag har väntat på i hela mitt liv!". Det kommer garanterat att vara effektivt! :)

Och vem vill egentligen höra om sin partners tidigare relationer, det är ju något som man vill förtränga... om det INTE finns något ex i kulisserna så är ju det bara positivt. 

Jag tycker mig se ett mönster hos äldre manliga oskulder, och det är att de är överuppfostrade - mammas pojkar. Och uppfostran sitter så hårt att de inte kan bryta sig ur det. Exempel på sådant är just detta att de tror att man inte får "ljuga" eller "förtiga" något, att man alltid måste vara ÄRLIG. Det måste man inte. Ljug friskt, om någon frågar något de inte har med att göra!

Annat sådant är t.ex.: "JAG DRICKER INTE SPRIT", "JAG DANSAR INTE", "JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV YTLIGT NÖJESLIV", JAG ÄR SPARSAM, FÖR DET SKA MAN VARA". Släpp allt sådant som får dig att framstå som tråkig och töntig, om det kan hjälpa dig att få en tjej! Om det nu är det du vill, och det är det ju. Var mer som andra! Bjud på dig själv! Ta ett glas! Bjud alla på en runda! Och som sagt: ljug friskt om det är det som krävs...

• Anonym (L)
    Anonym (?) skrev 2025-11-13 12:58:13 följande:
    Vad blev skillnaden?
    I slutändan ingen men menar du att jag borde insett detta vid den andra gången då det var någon jag dejtat ett bra tag? Att en kvinna inte vill ha en oskuld som ONS är lätt att fatta (även om jag inte insåg det just då), men att det var ett lika stort problem även när man fått känslor för varandra, det hade jag aldrig gissat. Kanske är korkad som inte inser det men för mig så är det två väldigt olika situationer. Uppenbarligen är det inte det för dig.
  • Anonym (L)
    Anonym (???) skrev 2025-11-13 13:09:30 följande:
    Men - berätta inte då! Varför lär du dig inte av dina misstag?
    Se mitt svar ovan.
    Dessutom, som jag skrev tidigare, finns det inte en chans i världen att det inte skulle märkas. Jag hade gissat (men tydligen fel) att det vore bättre att hon förstod varför det blev som det blev än att hon trodde det var sådan jag var i allmänhet som älskare. Men uppenbarligen har jag tänkt fel här.
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2025-11-13 15:50:32 följande:
    I slutändan ingen men menar du att jag borde insett detta vid den andra gången då det var någon jag dejtat ett bra tag? Att en kvinna inte vill ha en oskuld som ONS är lätt att fatta (även om jag inte insåg det just då), men att det var ett lika stort problem även när man fått känslor för varandra, det hade jag aldrig gissat. Kanske är korkad som inte inser det men för mig så är det två väldigt olika situationer. Uppenbarligen är det inte det för dig.
    Anonym (L) skrev 2025-11-13 15:53:52 följande:
    Se mitt svar ovan.
    Dessutom, som jag skrev tidigare, finns det inte en chans i världen att det inte skulle märkas. Jag hade gissat (men tydligen fel) att det vore bättre att hon förstod varför det blev som det blev än att hon trodde det var sådan jag var i allmänhet som älskare. Men uppenbarligen har jag tänkt fel här.

Då hoppas jag du lärt dig nu att du tänkt fel.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (???) skrev 2025-11-13 13:17:40 följande:

För övrigt: det var någon som skrev i tråden att man berättar om relationer man haft - eller inte haft - men det behöver man ju inte göra heller. SÄRSKILT en man behöver inte göra det (en muslimsk kvinna kanske måste berätta om hon är oskuld eller inte, men då är det ju precis tvärtom - hon förväntas vara oskuld). Det är ju bara att säga att "det spelar ingen roll nu, de kvinnorna jag kanske hade betydde ingenting, nu inser jag att det är dig jag har väntat på i hela mitt liv!". Det kommer garanterat att vara effektivt! :)

Och vem vill egentligen höra om sin partners tidigare relationer, det är ju något som man vill förtränga... om det INTE finns något ex i kulisserna så är ju det bara positivt. 

Jag tycker mig se ett mönster hos äldre manliga oskulder, och det är att de är överuppfostrade - mammas pojkar. Och uppfostran sitter så hårt att de inte kan bryta sig ur det. Exempel på sådant är just detta att de tror att man inte får "ljuga" eller "förtiga" något, att man alltid måste vara ÄRLIG. Det måste man inte. Ljug friskt, om någon frågar något de inte har med att göra!

Annat sådant är t.ex.: "JAG DRICKER INTE SPRIT", "JAG DANSAR INTE", "JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV YTLIGT NÖJESLIV", JAG ÄR SPARSAM, FÖR DET SKA MAN VARA". Släpp allt sådant som får dig att framstå som tråkig och töntig, om det kan hjälpa dig att få en tjej! Om det nu är det du vill, och det är det ju. Var mer som andra! Bjud på dig själv! Ta ett glas! Bjud alla på en runda! Och som sagt: ljug friskt om det är det som krävs...

Att inte vilja berätta om sina tidigare relationer när man är i TS ålder är en röd flagga. 
    Ska det bli en överraskning efter flera månader att det t ex finns barn med i bilden, eller ett efterhängset ex?
  • Anonym (???)
    Anonym (XXX) skrev 2025-11-13 16:15:07 följande:
    Att inte vilja berätta om sina tidigare relationer när man är i TS ålder är en röd flagga. 
    Ska det bli en överraskning efter flera månader att det t ex finns barn med i bilden, eller ett efterhängset ex?
    Nej, jag håller inte med. Bygones är bygones, om han säger att det är så så tycker jag att man får tro på det. Och om det nu skulle finnas barn eller en pågående fru eller sambo så kan dejten enkelt kolla det i folkbokföringsregistret, om hon är orolig att bli lurad. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (???) skrev 2025-11-13 16:24:49 följande:
    Nej, jag håller inte med. Bygones är bygones, om han säger att det är så så tycker jag att man får tro på det. Och om det nu skulle finnas barn eller en pågående fru eller sambo så kan dejten enkelt kolla det i folkbokföringsregistret, om hon är orolig att bli lurad. 
    Då tycker vi inte lika. Att inte vilja berätta är en röd flagg för mig, ingen jag skulle gå vidare med. Vad mer undanhåller han? Är han gift, dricker han, har han skulder, är han dömd för något, bor hemma? 
  • Anonym (???)
    Anonym (XXX) skrev 2025-11-13 16:32:25 följande:
    Då tycker vi inte lika. Att inte vilja berätta är en röd flagg för mig, ingen jag skulle gå vidare med. Vad mer undanhåller han? Är han gift, dricker han, har han skulder, är han dömd för något, bor hemma? 
    Fast nu HAR han ju berättat - två gånger till och med - och då stack ju kvinnorna? Då får man ju försöka en annan approach. Det är trial and error som gäller. 
  • Anonym (?)

?

Anonym (L) skrev 2025-11-13 15:50:32 följande:
    Har du lärt dig nu?
  • Anonym (L)
    Anonym (?) skrev 2025-11-13 17:22:20 följande:

?

Har du lärt dig nu?
    Förstår inte ditt första frågetecken, vad är frågan?

Sedan, vad jag lärt mig eller inte lärt mig får vi vänta med att avgöra tills nästa gång jag är på väg att hamna i säng med en kvinna, eller hur? Men en sak är säker, om jag lärt mig något så är det inte pga dina hånande inlägg.
  • Anonym (Känner)
    Anonym (L) skrev 2025-11-13 11:11:18 följande:
    Visst var denne frikyrklig? Tyvärr är jag inte det och är förmodligen ointressant för en frikyrklig kvinna. Det är lättare att förstå att någon är oskuld av religösa skäl, och acceptansen är helt annan.  Eller har jag fel?
    Jo, det stämmer. De hade säkert förståelse för varandra och att de hade väntat.
  • Anonym (C)
    Anonym (L) skrev 2025-11-13 15:53:52 följande:
    Se mitt svar ovan.
    Tänkt fel är bara förnamnet. Men bra att du verkar insett det.
  • Anonym (L)
    Tecum skrev 2025-11-11 17:47:17 följande:
    Någon som gjort väldigt sen sexdebut?Det beror på att du frågar på fel ställe. På FL finns en aversion mot äldre oskulder som är på gränsen till hat. Så fort ämnet kommer upp passar de på att vädra sina fördomar.

Faktum är att de flesta inte vet om den som träffar en partner sent i livet är oskuld eller ej. Det är inget de flesta går ut med. Så går de på sina fördomar, blir det lyckat var han/hon inte oskuld, spricker det beror det på att denne var oskuld. Rent logiskt finns det ingen orsak till att det INTE skulle gå bra. Personen har ju inte haft några relationer och alltså inte misslyckats på den punkten. Problemet har varit att hen inte träffat någon, inte att hen är omöjlig att leva med.

Personligen vore jag mycket mer misstänksam mot någon som haft ett antal relationer och barn med tre-fyra partners men ändå inte kunnat leva ihop i en långvarig relation. Där kan vi snacka om inkompetens...
    Förstår vad du menar, närmast toxisk stämning i många svar.
  • Anonym (???)
    Anonym (Känner) skrev 2025-11-14 07:10:16 följande:
    Jo, det stämmer. De hade säkert förståelse för varandra och att de hade väntat.
    Nja. Även i frireligiösa kretsar (och i andra religioner där det är viktigt att vänta till bröllopsnatten) kan folk tycka att det är konstigt att någon inte har gift sig vid hög ålder. Så DET vet jag inte om det ändrar något. Såvida personen inte uttalat varit för upptagen av arbete för tron och människorna för att gifta sig, på grund av missionärsarbete i utlandet t.ex., i så fall kan det ju ses som positivt.
  • Anonym (Känner)
    Anonym (???) skrev 2025-11-14 11:15:19 följande:
    Nja. Även i frireligiösa kretsar (och i andra religioner där det är viktigt att vänta till bröllopsnatten) kan folk tycka att det är konstigt att någon inte har gift sig vid hög ålder. Så DET vet jag inte om det ändrar något. Såvida personen inte uttalat varit för upptagen av arbete för tron och människorna för att gifta sig, på grund av missionärsarbete i utlandet t.ex., i så fall kan det ju ses som positivt.
    Jo, många gifter sig väldigt unga i de frikyrkokretsar jag känner. Men om det är två lite äldre som har haft svårt att hitta partner, så kanske de bara är glada att ha funnit varandra.
Svar på tråden Någon som gjort väldigt sen sexdebut?