Da-Vinci koden och Inferno
Det är fantastisk litteratur och fantastiska filmer med dessutom. Vad tycker du om filmerna och böckerna? Jag ser Inferno nu. Jag har sett den förr och nu ser jag igen filmen.
Det är fantastisk litteratur och fantastiska filmer med dessutom. Vad tycker du om filmerna och böckerna? Jag ser Inferno nu. Jag har sett den förr och nu ser jag igen filmen.
Brown är bra på action-stories men innehållet är rätt kasst hitte-på...
Jag skiter fullkomligt i den religiösa aspekten i filmerna. Tyvärr är de historiska kopplingarna lite väl nära, Allting är lite väl tillrättalagt och allt passa in i deras teorier.
Är väj inte mer än ännu mer än en äventyrsfilm.
Oavsett vilket . bara "hitte- på så du kan somna lugnt
Gud kommer inte straffa dig.
Jag skiter fullkomligt i den religiösa aspekten i filmerna. Tyvärr är de historiska kopplingarna lite väl nära, Allting är lite väl tillrättalagt och allt passa in i deras teorier.
Är väj inte mer än ännu mer än en äventyrsfilm.
Fast Eco var mer av en tungviktare.
Nja, skulle väl inte kalla Brown någon slags banbrytar-hellrejösses-bästanånsin-författare. Det går ungefär 13 på dussinet av honom. Jag kallar hans böcker, och filmerna baserade på den, för popcornböcker/filmer. Helt ok när man läser dem, helt borta ur minnet när det är slut. Som popcorn. Nivån på böckerna är rätt låg.
Men DET ÄR INGET FEL I DET, All litteratur är inte för alla, och alla har rätt att gilla det de gillar. Dan Brown är någras cup of tea, och någras guilty pleasure. Jag kommer inte läsa/se mer av Dan Brown än jag redan har, men jag läser annat som andra anser är dåligt, heck, jag har också guilty pleasures. Och det är ok.
Det enda som är fantastiskt med dessa är Audrey Tautou som Sophie. Hon kan vid tillfället ha varit jordklotets vackraste kvinna.
Dan Browns böcker och filmer i sig är historiska pussel-deckar-äventyr i samma stil och på samma nivå som filmserier som Lara Croft - Tomb Raider, Indiana Jones och National Treasure.
Bra underhållning för stunden men inte "fantastisk".
Läste Änglar och demoner och Da Vinci-koden och tyckte de var bra. Rolig pussseldeckar med thrillerinslag och lite kul historisk trivia och miljöer. Koderna var bitvis kul.
Löäte sen Den förlorade symbolen och blev djupt besviken. Klassisk förutsägbart bladvändarupplägg. Saknade djupet och komplexiteten från de tidigare. Tråkig storyline. Tidvis för mycket förklarande
Sen blev det inget mera