• Anonym (Undran)

Problem med lusten

Jag har ett problem och vet inte hur jag ska göra. Jag har svårt att bli upphetsad vid sex och det gör att jag inte njuter som jag hade önskat. men samtidigt vill jag ha det och ha skönt. Min kille har inga problem att njuta och kan dessutom komma enkelt. Men börjar känna mig mer frustrerad ju mer tiden går då jag så gärna vill. Han kan ägna sig åt min njutning men det känns knappt då jag inte blir upphetsad först. men sitter jag sedan ensam hemma kan jag fantisera om det och bli upphetsad ibland men varför är det inte så när jag väl har chansen med honom. tänker mycket på detta och blir stressad och ledsen

• Svar på tråden Problem med lusten
  • Anonym (Lisa)

Det låter som att du faktiskt inte är kåt på honom . Du känner såklart nån form av vilja till sex men det känns inte som att du  specifikt är sugen på just honom.  Det saknas attraktion, kemi, kåthet. 

• Anonym (Undran)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-11-07 22:05:27 följande:

Det låter som att du faktiskt inte är kåt på honom . Du känner såklart nån form av vilja till sex men det känns inte som att du  specifikt är sugen på just honom.  Det saknas attraktion, kemi, kåthet. 

Känns som enda gångerna jag har lätt att bli kåt är när jag har ägglossning. Men undrar hur man vet att det är honom jag inte är kåt på eller om jag har låg sexlust eller är asexuell. hur känner man skillnaden 
  • Anonym (Zara)

Har det alltid varit så? 

Jag har också haft större lust vid ägglossning vilket ändå känns rimligt då kroppen gör sig beredd att bli gravid.
    Kan ju vara något hormonellt? 

Jag fick tex pms vid 30 års åldern så hormonerna kan ändras med tiden.

Eller så är det något som gör att du inte längre bli tänd på honom, stress, inte attraheras av honom längre som innan, blivit mer vardag? 

Svar på tråden Problem med lusten