Rörmokare/toalettexpert se hit
Har haft problem med min toalett men fastighetsskötare avfärdar och vill inte ens komma och titta. Därför har jag skrivit en beskrivning av problemet till IFÖ kundtjänst för att se om jag kan få en diagnos så att jag har något konkret att be hyresvärden om hjälp med. Tänkte prova att kopiera in beskrivningen även här för att se om någon här vet.
Det började med att rören från hallen började skaka i samband med att jag spolade. Det hände plötsligt och sker nu varje gång. Det var inget speciellt som orsakade utan det skedde efter att jag rengjort toaletten med borsten och sedan spolade som vanligt.
Har även märkt att det inte går att spola två gånger i rad utan då tar knappen emot, dock bara någon minut.
Har också märkt att när jag spolar så släpper knappen direkt när jag släpper den. Innan så har den hållit sig nedtryckt några sekunder av sig självt för att spola klart, men nu släpper den direkt när jag släpper, även på helspolning.
Jag har läst följande via IFÖs hemsida, ?Spolmängden på Ifö-toaletter är fabriksinställd på 4 liter vid stor spolning och 2 liter vid liten spolning?