Vad är det för fel på mig?
Alltså, det är nåt seriöst fel ... alla andra pratar om hur hemskt det är att vara ensam, att vi människor behöver varandra, att vi behöver ha människor som vi står riktigt nära osv, men jag - jag vill inget hellre än att vara ensam. Att inte ha någon som bryr sig om mig, och heller ingen som jag måste bry mig om. Det hade varit en sån enorm befrielse! Men, nu är det inte så mitt liv ser ut; tvärtom är jag omgiven av människor som bryr sig om mig - och som jag själv bryr mig mycket om. Jag har två gamla föräldrar som jag står mycket nära; jag har en partner som verkligen är min andra hälft; jag har massor av vänner varav lätt en handfull är riktigt, riktigt nära vänner - och sist, men definitivt inte minst: jag har fyra (vuxna) barn som jag älskar över allt annat. Det är alltså inte det att jag inte älskar eller bryr mig om mina närstående - tvärtom! Jag älskar dem allihop och bryr mig i allra högsta grad om hur de har det. Jag bara önskar att jag slapp. Att de plötsligt bara skulle glömma bort min existens och leva lyckliga utan mig, och utan att öht vara medvetna om att jag fanns. Att jag på avstånd bara kunde veta att de har det bra allihop, men att jag inte behövde ha någon kontakt med dem. Och ffa: att det inte fanns någon som ägnade en tanke åt mig eller hur jag mår.Jag vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget ... kanske bara höra andras tankar ... och veta om det finns nån mer som känner likadant?