• Anonym (Twinmum)

Vinterkläder

Har 2 egna barn 1 pojke och 1 flicka. Tvillingar som blir 5 i januari.
    Jag jobbar inom förskolan.
    Har under många år sett föräldrar köpa vinterkläder och vinterskor på Lidl. 
    Lidls vinterkläder är inte gjorda för våra svenska vintrar.
    Barnen vägrar leka då deras fötter är iskalla, deras kropp är iskalla 

Snälla föräldrar kosta på era barn rejäla vinterkläder och vinterskor.
    Ja det är dyrt i inköp men barnen är det dyraste vi har.

Har sen mina barn började på förskolan köpt Isbjörn overall och tex ecco kängor.  Tänk på att torka era barns skor, det  kommer in snö och är dom fuktiga inne i så blir fötterna nerkylda.
    Snälla sluta köp vinterkläder på Lidl men köp gärna deras sommarkläder för att spara till vinterkläderna.

• Svar på tråden Vinterkläder
  • Spucks

Om kläderna och stövlarna inte håller varma, får du säger till föräldrarna, istället för att skriva här. Eller hur tror du att du hjälper barnen på din förskola som fryser? Eller var meningen med denna tråd bara att skryta om hur mycket pengar du lägger på dina barns kläder?

• Anonym (be)

Om nu Lidl har några få ex av vinterkläder, vad är oddsen att alla hamnar på TS förskola bland dennes snordyra märkesklädsplagg? Det finns många fler märken än Isbjörn&Ecco som barn använder och inte fryser i. Begagnatmarknaden är stor på barnkläder. Ska vi tro att du mest ville provocera?

• Anonym (Minusgrader)

Här uppe får vi -30 vissa dagar, väldigt ofta -20 under vintern så billiga vinterkläder går ju fetbort både för barnen och oss vuxna. Fattar inte hur man inte kan köpa kläder som håller barnen varma och torra. Oavsett var man bor måste man ju ta hand om barnen och se till att dom har kläder efter väder. Stackars barn som ska frysa tårna av sig. 

Har man inte råd med bra ytterkläder kanske man inte ska skaffa barn? 

Eller man kanske ska kolla över hur man prioriterar, vad man lägger pengarna på. Planera. Spara. Finns mkt bra kläder begagnat om man inte kan betala nypris. Jag passar på att handla när det reades ut på våren inför kommande säsong. 

Svar på tråden Vinterkläder