• AnnaU1991

18 dagar sen mens med negativt test

Hjälp mig? har tagit flera graviditets tester och olika varianter och alla har visat negativt. Senaste testet tog jag för ett par dagar sedan. Första barnet var med hjälp av ivf fast vi är fullt friska och min cykel är som en jäkla klocka och har alltid varit.. brösten är större och magen svullnar upp på kvällen. Är så stressad över hela situationen och vården möter mig med att det är normalt och att jag kan höra av mig om mensen inte kommit om 6 månader?! Någon som varit i liknande situation? 

• Svar på tråden 18 dagar sen mens med negativt test
  • Anonym (No egg)
    AnnaU1991 skrev 2025-11-09 20:40:55 följande:
    18 dagar sen mens med negativt test

Hjälp mig? har tagit flera graviditets tester och olika varianter och alla har visat negativt. Senaste testet tog jag för ett par dagar sedan. Första barnet var med hjälp av ivf fast vi är fullt friska och min cykel är som en jäkla klocka och har alltid varit.. brösten är större och magen svullnar upp på kvällen. Är så stressad över hela situationen och vården möter mig med att det är normalt och att jag kan höra av mig om mensen inte kommit om 6 månader?! Någon som varit i liknande situation? 

Jag tänker att du kanske fått utebliven ägglossning, därav dyker inte mensen upp. Sånt kan hända, när som helst, hända vem som helst även fast det aldrig gjort det tidigare. Helt normalt. 
  • AnnaU1991

Jag hade bekräftad ägglossning.. därför gör det de hela ännu mer förvirrande.. 

• Anonym (No egg)
    AnnaU1991 skrev 2025-11-11 13:56:16 följande:

Jag hade bekräftad ägglossning.. därför gör det de hela ännu mer förvirrande.. 

Hur vet du att ÄL verkligen skett? Tänker om du enbart fått positivt ÄL-test så är inte det en garanti för att ett ägg verkligen släppt. Men förvirrande helt klart om du garanterat haft ÄL och så dyker inte mensen upp. Vore du gravid skulle det ju synas vid det här laget om ÄL verkligen skedde när du tror. 
Svar på tråden 18 dagar sen mens med negativt test