-
Jag har alltid varit hetero och haft många kvinnliga relationer. Nu har jag gått på sparlåga i ett par år i relationsvärlden men härom dagen spanade en karl in mig och det tände mig, första tändningen på ett par år. Det har blivit en diskussion med mig själv om jag är bisexuell men så läser jag att man kan vara abrosexuell t ex. Alltid haft gaymän efter mig på olika sätt genom åren, det gäller nu oxå. Är det jag som sett fel i alla år eller är det bara en tändning till följd av relationstorka? Finns den möjligheten? Alltid haft psykiska besvär som jag för första gången fått grepp om på 40 år, jag kan slappna av i mitt inre för en gång skull. Kan psykisk ohälsa dölja detta i 40 år eller är det bara en händelse, känns dock inte så. Mitt liv håller på att vändas upp och ner. Är singel som sagt men detta är på väg att ändra mitt livs riktning och det i dryga 50 års åldern. Frågvis som söker andras svar på min livssituation. -
Svar på tråden 50+ och på väg ur garderoben?
-
Bara du själv som kan avgöra om du vill bekräfta det eller inte. Ingen som säger att du måste eller behöver besvara det. Men vad känner du själv? Nyfiken nog att testa hamna i säng med en man? Du är nog inte bisexuell bara flr att du gick igång på att känna dig sedd av någon.
-
Jag tror som ovanstående att det säkert beror på att du känner dig sedd. Inte för att jag är någon expert, men borde man inte märka sånt lite tidigare? Jag kände av i tonåren att jag drogs till båda könen, och tänkte att det går över. Men det gjorde´t inte.
-
Om du är singel och nyfiken är det väl inte värre än att du testar?
-
Jag tror svaret är att alla är inte 100% ena eller 100% andra, det verkar finnas många som är någonstans mittemellan, och att det går i olika perioder av livet pga nyfikenhet, livssituation osv - och jag tror inte det nödvändigtvis måste vara bundet till ålder, utan snarare en blandning av mogenhet/nyfikenhet i livet helt enkelt. Livet tog en bana, men möjligheten finns också till en annan - om man vill och vågar. Och ja, det är absolut inte fel att prova, om du vill utforska och se vad det ger. Det innebär inte att allt du haft och gjort på något vis vart fel eller förkastat. En erfarenhet helt enkelt, och det är egentligen så vi bygger våra liv, på erfarenheter. En del är bra, andra mindre bra, en del dåliga. Men vi vet aldrig på förhand.
-
Smart där att tänka att man inte 100% åt ena eller andra hållet och att det kan ändras med tiden.Jesper f skrev 2025-11-10 12:39:14 följande:Jag tror svaret är att alla är inte 100% ena eller 100% andra, det verkar finnas många som är någonstans mittemellan, och att det går i olika perioder av livet pga nyfikenhet, livssituation osv - och jag tror inte det nödvändigtvis måste vara bundet till ålder, utan snarare en blandning av mogenhet/nyfikenhet i livet helt enkelt. Livet tog en bana, men möjligheten finns också till en annan - om man vill och vågar. Och ja, det är absolut inte fel att prova, om du vill utforska och se vad det ger. Det innebär inte att allt du haft och gjort på något vis vart fel eller förkastat. En erfarenhet helt enkelt, och det är egentligen så vi bygger våra liv, på erfarenheter. En del är bra, andra mindre bra, en del dåliga. Men vi vet aldrig på förhand.
För min del var jag inte alls attraherad av killar och hade ingen tanke på att testa, men så träffade jag en kille som gjorde mig intresserad. Vi var båda varandras första och vi synkade extremt bra.
En sån förstagång önskar jag alla. -
Bara testa ladda ner Grindr. Prata med lite folk. Känn på det lite. Känns det fel så återgå till hetro livet. Känns det najs så ta det dit du själv känner att du vill testa. Bara tänk på att det är INGET fel i att ligga med män. Njut av din upptäckt
-
Det är ju givetvis svårt för någon annan att svara på vad du är och vad du inte är. Är det någonting som du känner att du tänder på, tanken att få vara tillsammans med en annan kille? Kanske är du bara nyfiken, kanske är du svältfödd på uppmärksamhet och närhet. Kanske så är du bi. Jag är väl själv lite i samma sits. Jag har fantasier men jag vet inte heller exakt var jag ska placera mig själv. Psykisk ohälsa kan säkert maskera mycket. Om du vill så är du välkommen att skicka iväg ett meddelande om du vill prata mer om det här, men det bara om du vill det. Ibland så kan det vara skönt att få dela fantasier med någon. Att kasta sig ut och träffa någon, det är inte alltid det bästa sättet. Utan låt fantasierna få finnas där och om de består så kanske du ska överväga en träff, med någon som du klickar med. Hur är det med din psykiska hälsa just nu? Känner du någon ljusning?
-
Meddelande borttaget -
Meddelande borttaget