• Laralara78

Sjuksköterska

Har arbetar 23 år som sjuksköterska ( 15 år på nuvarande arbet arbetsplats och har alltid jobbat extra ställt upp men nu för några månader sedan fick jag inte göra mina arbetsuppgifter en av arbetsuppgifterna. Jag kände mig så kränkt skrev en Kia och då börjar helvete. Jag blev kallad till HR med min chef och jag trodde att de skulle reda ut vad som hände mig men icke jag blev ifrågasätt varför jag skrev det ? de ifrågasätter någon händelse som hade hänt för längesen det var inget viktigt men de gjorde det så jätteviktig de vände allt mot mig och så beslutade de att jag får inte jobba extra aldrig ,fast jag sa att jag måste, för jag har två familjen i Ukraina  som jag försörjer och det vet de. chefen är så elak nu mot mig kollar mina stämplingar försöker hitta fel och vad jag gör och jag har varit hittills det bästa sjuksköterska i alla år men nu plötsligt inte värt något!! !vad ska jag göra facket hjälper inte , HR är på deras sida ingen hjälper jag har ingen förtroende för någon känner mig så mobbad kränkt och ledsen. Har inte sovit på tre veckor mer än tre 4 timmar Hjälp mig ! jag vågar inte göra något de vänder allt mot en
  • Svar på tråden Sjuksköterska
  • Anonym (?)

Byt jobb.  Med din erfarenhet och bristen på sjuksköterskor borde det inte vara något problem 

• Laralara78

Jag så fort jag hittar något bra . Byter men så jävla utsatt är man . Enhetschefer är riktiga diktatorer. Jag kommer säga allt till henne imorgon och jag ska  gå vidare till hennes chef .

• Dexter dot com

Ligg lågt och håll god ton, gör dina arbetsuppgifter perfekt så det inte finns något att klaga på och sök dig vidare. Du kommer inte tjäna på att ta nån strid utan riskerar bara dåliga vitsord så ingen annan kommer anställa dig om du är obekväm.

• Laralara78

Har faktisk en timanställning på en annan arbetsplats och kan f jobb imorgon där men det är tufft sär . Obekväma
    arbetstider . Men bättre där än här säkert. jag mår jättedåligt.

Svar på tråden Sjuksköterska