• Xianghua

låg temp men positivt test

Hej!
    Min fjärde graviditet hoppas jag... (haft ett missfall i v12 i juni...)

Har fått positivt graviditetstest i lördags och igår.
    Lite illamående och sånt men allt såg fint ut fram tills imorse för inatt,  på BIM +1 sjunk temp 0.32 grader, alltså 0.07 under basaltemp... Gråter Har gjort ett till test vid lunch idag som var  dock fortsatt positivt och andra strecken var mycket starkare än igår... och mår fortfarande illa. 
    Om temperatur sjunk borde det betyda att mensen är på väg men varför blir testen starkare då???

• Svar på tråden låg temp men positivt test
  • Fjellmyran
    Xianghua skrev 2025-11-10 19:59:40 följande:
    låg temp men positivt test

Hej!
    Min fjärde graviditet hoppas jag... (haft ett missfall i v12 i juni...)

Har fått positivt graviditetstest i lördags och igår.
    Lite illamående och sånt men allt såg fint ut fram tills imorse för inatt,  på BIM +1 sjunk temp 0.32 grader, alltså 0.07 under basaltemp... Gråter Har gjort ett till test vid lunch idag som var  dock fortsatt positivt och andra strecken var mycket starkare än igår... och mår fortfarande illa. 
    Om temperatur sjunk borde det betyda att mensen är på väg men varför blir testen starkare då???

Kan ju vara så att tempen blev låg pga annat. Du kanske sovit annorlunda, varit kall osv. Är gravtesten positiva så är du ju gravid fram tills motsatsen bevisats 😊
  • Xianghua

Tack för hoppet ❤️
    idag har temp ökat typ 0,25 grader och så fick jag positivt test igen, även lite starkare än igår. Snart kanske man kommer våga hoppas ☺️

• Fjellmyran
    Xianghua skrev 2025-11-11 10:21:44 följande:

Tack för hoppet ❤️
    idag har temp ökat typ 0,25 grader och så fick jag positivt test igen, även lite starkare än igår. Snart kanske man kommer våga hoppas ☺️

Yay 😅 Jag har slutat tempa när gravtesten varit starka, man blir så nojig och tempen kan svaja utan anledning ibland. 
  • Xianghua
    Cececilia skrev 2025-11-11 10:25:18 följande:

Sluta tempa efter positivt test! 

Jag vet?  man är så orolig och har svårt att tro att man kan vara gravid och tror att det hjälper? men nu har jag slutat :)
Svar på tråden låg temp men positivt test